Daha önce Aurora Flight Sciences’ı kuran ve 2017’de Boeing’e satan John Langford tarafından geçen yıl hizmete başlayan Electra.aero, futbol sahasından daha kısa alanlardan kalkış ve iniş yapmak üzere tasarladığı ilk hibrit uçağını görücüye çıkardı.
Geliştirilen yeni uçak, geleneksel havaalanlarına ek olarak; futbol sahalarına, otoparklara ve büyük binaların çatılarına inecek şekilde tasarlandı. Bu arada bir futbol sahası, uluslararası kurallara göre 90-120 metre uzunluğunda olabilir.
Bu hibrit elektrikli, kısa mesafelerden kalkış ve iniş yapabilen (eSTOL) uçak, tilt rotorlu, yeni nesil elektrikli, dikey kalkış ve iniş yapabilen uçaklardan farklı. Electra, helikopterden çok, geleneksel bir uçak gibi uçuyor. Tasarımcılar, yaklaşan elektrikli uçak devriminde ayrı bir işlevi olabileceğini fark ettiği için, eSTOL segmenti hızla yükseliyor.
Geliştirilen uçak, pistten kalkış yapmak için bir eVTOL’nin dikey olarak kalkmak için kullandığından çok daha az enerji kullanıyor.
Hibrit Electra’nın tasarımı, geleneksel bir uçağa benziyor. Ancak daha sessiz olmasının yanında, çok daha kısa hava pistli meydanlara inebilecek.
Saatte 30 milin altındaki hızlarda kalkış ve iniş yapabilen; seyir esnasındaki hızı ise saatte 200 mile kadar yükselebilen Electra, uçuşlar arasında pilleri yeniden şarj etmek için kapanması gerekmediği için çoğu eVTOL’den farklı. Uçağın hibrit sistemi, sekiz elektrik motoru ve uçuş sırasında pilleri yeniden şarj eden bir turbo jeneratör içeriyor.
Electra, uçağın kargo ve yolcular için çoğu eVTOL uçağından daha yüksek bir yük faktörüne sahip olacağını söylüyor. 500 mile kadar uzayacak menziliyle, çoğu eVTOL’den önemli ölçüde sıyrılıyor. Electra, sekiz yolcu ve bir pilot taşıyacak şekilde tasarlanacak.
Tasarım ayrıca, daha fazla verimlilik için 48 ft uzunluğundaki kanatlarının ve kanatlarının tüm açıklığı boyunca hava üflemek için pervaneleri kullanan “blown lift” teknolojisinden yararlanıyor.
İlk uçağın 2026’da Federal Havacılık İdaresi FAA tarafından sertifikalandırılması bekleniyor.