Havacılık Bülteni-154 – Boarding Info

Written by 11:00 Havacılık Bültenleri

Havacılık Bülteni-154

THY’NİN ABD’DE EN YENİ UÇUŞ NOKTALARI!

Türk Hava Yolları, Amerika Birleşik Devletleri’nde Dallas ve Denver şehirlerine düzenli tarifeli uçuşlar başlatmayı planladığını duyurdu. Dallas uçuşları için bilet satışları da başladı.

Dünya’nın en fazla ülkeye uçan havayolu olan THY, halihazırda Amerika Birleşik Devletleri’nde oldukça geniş bir uçuş ağına sahip. Açılacak iki yeni hat ile şirketin ABD’de uçtuğu destinasyon sayısı 12 olacak. THY, ABD’de şu anda Atlanta, Boston, Chicago, Houston, Los Angeles, Miami, New York, Newark, San Francisco ve Washington’a uçuyor.

Türk Hava Yolları’nın Dallas uçuşları 24 Eylül’den haftada 4 gün karşılıklı gerçekleştirilecek. Yaklaşık 10 bin 100 km menzillik uçuşlar, 30’u business class ve 270’i ekonomi sınıfı olmak üzere 300 koltuğa sahip Boeing 787-9 uçaklarıyla icra edilecek. İstanbul Dallas uçuşu 12 saat 45 dakika; Dallas İstanbul uçuşu ise 11 saat 25 dakika sürecek.

Türk Hava Yolları’nın, pandemi nedeniyle uçuşları durdurduğu rotalarda yeniden uçmaya başlamanın yanı sıra, uçuş ağına yepyeni rotalar eklemesi, pandemi sonrası toparlanma süreci için umut verici hamleler olarak yorumlanıyor.

Yeni uçuş noktalarından biri olan Denver, ABD’li dev havayolu United Airlines’ın ana merkezlerinden biri. Türk Hava Yolları Star Alliance ittifakı üyesi olduğu için, THY’nin Denver uçuşlarının, United üzerinden çok sayıda bağlantılı uçuşa eklemleneceği düşünülüyor. Denver, son dönemde yeni uzun mesafeli uçuşların başladığı gözde destinasyonlar arasında. Air France da Temmuz ayı itibarıyla Denver uçuşlarına başlamıştı. Şimdi Türk Hava Yolları’nın da seferlere başlaması başka küresel havayollarını da harekete geçirebilir.

Dallas, Denver’dan daha büyük bir havaalanı olsa da burası American Airlines’ın merkezi olduğu için Türk Hava Yolları’nın burada herhangi bir bağlantılı uçuşu olması beklenmiyor. Hem Emirates hem de Qatar Airways, THY’nin Dallas uçuşlarında en önemli rakipleri olacak. Zira Dallas, Hindistan, Orta Asya dahil, Türkiye’nin doğusuna yapılan seyahatler için oldukça ciddi talep gören bir destinasyon. Bu kadar güçlü rakiplerin olduğu bir noktada THY’nin pazar payı kazanıp kazanamayacağı büyük bir merak konusu.

Türk Hava Yolları’nın her geçen gün uçuş ağını daha da büyüttüğünü, pandemi öncesindeki o parlak dönemlere dönüş için yeniden göz kırptığını görmek oldukça sevindirici. Bakalım yeni uçuş noktaları neresi olacak

QATAR AIRWAYS A350 UÇAKLARINI NEDEN YERE İNDİRİYOR?

Qatar Airways, filosundaki 13 adet Airbus A350’yi, uçakların gövdelerinde beklenenden daha hızlı yapısal bozulmalar yaşanması nedeniyle yere indirme kararı aldı.

Şirket, yeni nesil geniş gövdeli uçaklarını, sorunun temel nedeni belirleninceye ve gökyüzüne güvenli şekilde dönüşü için bir kalıcı bir çözüm bulunana kadar hizmetten çekti. Şirket A350 uçuşlarında, A330 filosundaki uçakları görevlendirmek üzere harekete geçti ve A350 filosunun yere indirilme kararının, şirketin operasyon programını etkileyeceği açıklandı.

Doha merkezli havayolunun CEO’su Akbar Al Baker, “Airbus’un samimiyetle bu konuya gereken özeni göstermesini beklediklerini söylerken, Qatar Airways’in, müşterilerine mümkün olan en yüksek güvenlik standardını ve hak ettikleri en iyi seyahat deneyimini sunmaya devam edeceği uçaklar dışında hiçbir çözüm önerisini kabul etmeyeceklerini” söyledi. Havayolunun daha önce siparişini verdiği A350 uçaklarını teslim almaya devam etmeden önce, bu sorunu düzeltmek için otoriteler ve Airbus ile birlikte çalışacakları da vurgulandı.

Reuters’in haberine göre Airbus yönetimi, konuyla ilgili Qatar Airways ile görüştü; ancak olayın gizli olması nedeniyle yorum yapmaktan kaçınılıyor.

Katarlı havayolunun yönetimi, uçakların yere indirilmesi nedeniyle, bu durumdan etkilenen tüm kiralama şirketleriyle, uçakların yerde incelendiği süreçte işbirliği yapılacağını duyurdu.

Uçakların yere indirilme kararı, ilk olarak Haziran ayında Qatar Airways ile Airbus arasında çıkan anlaşmazlıkla gündeme geldi. Havayolu, uçaklarının boyasının altında keşfedilen gövdedeki çeşitli sorunlar nedeniyle A350 teslimatlarını durdurmak istedi. Havayolundan bir yönetici, Reuters’e verdiği demeçte, Airbus A350 uçaklarının bazılarında boyanın altındaki yüzeyin hızlı bir şekilde bozulduğu bir durum tespit ettiklerini açıkladı.

Orijinal raporlar, anlaşmazlığın şüpheli bir boyama prosedürü yüzünden olduğunu gösterse de Qatar Airways CEO’su Al Baker, sorunun Airbus’ın kalite kontrol sistemleri ile ilgili olduğunu açıkladı.

Financial Times’ta yer alan bir habere göre, Avrupa Birliği Havacılık Güvenliği Ajansı’nın yaptığı bir denetimin ardından, Airbus, daha önce A350 uçaklarında bu konuyu araştırdı ve sonuçlandırdı. Sorunun uçuşa elverişlilik üzerinde etkisinin olmadığı belirtilerek operasyonların devam etmesine izin verildi. Yaşanan sorunla ilgili olarak, mevcut planlı bakımların ötesinde ek denetim gerekli görülmedi.

Qatar Airways filosunda 53 adet Airbus A350 uçağı bulunuyor. Şirketin bu uçak için verdiği toplam sipariş ise 76. Filosunda 56 adet A350 bulunan Singapur Havayolları’nın ardından Qatar Airways, A350’nin e n büyük ikinci müşterisi durumunda.

Uçağın diğer önemli müşterileri Cathay Pacific, Lufthansa, Etiyopya Havayolları, Finnair, Delta, Vietnam Havayolları, Air China, China Airlines. Ancak filosunda A350 bulunduran başka hiçbir havayolu, Qatar Airways’in yaşadığına benzer bir sorun raporlamadı.

737 MAX ÇİN’DE NE ZAMAN UÇMAYA BAŞLAYACAK?

ABD’li imalatçı Boeing, 737 MAX’in kilit pazarlarından biri olan Çin’de uçakların yeniden gökyüzü ile buluşabilmesi için kısa süre içinde test uçuşu gerçekleştirmeyi planlıyor. Çin sivil havacılık otoritesi ile ilişkileri yeniden normalleştirmeyi amaçlayan Boeing yönetimi, test uçuşu için Çarşamba günü ABD’den Çin’e 737 MAX-7 ile birlikte 35 kişilik pilot-mühendis ekibi yolladı.

Reuters haberine göre, Boeing ve Çin sivil havacılık otoritesi, uçağın yeniden sertifikalandırılması için gereken test uçuşlarını planladı. 7 Ağustos’ta Şanghay Pudong Havalimanı’na inen uçağın, 8 Ağustos’ta bir simülatör testi ve 11 Ağustos’ta ise Çin’deki ilk uçuş testinin yapılması bekleniyor.

737 MAX uçaklarının, Etiyopya ve Endonezya’da yaşanan, 346 kişinin hayatını kaybetmesine neden olan kazalarının ardından iki yıl boyunca uçuşlardan çekilmesine neden olacak sürecin fitilini Çin ateşlemişti. 737 MAX uçaklarını yere indiren, hava sahasını bu uçaklara kapatan ve bu konuda tüm Dünya’ya çağrı yapan ülke Çin olmuştu.

Çin sivil havacılık otoritesi, 737 MAX uçaklarının uçması önündeki engeli kaldırmayı sürekli  erteledi. Çünkü 2019’dan bu yana uçakla ilgili büyük endişeleri var.

Ancak endüstri uzmanları Çin’in bu kararının, havacılık, emniyet veya havacılık emniyeti ile ilgisi olmadığını; yaşanan sürecin, Washington ve Pekin arasında devam eden gerilimler nedeniyle politik olduğunu düşünüyor.

Çin, Boeing’in en büyük pazarlarından biri ve iki ölümcül MAX kazasından önce Boeing, 737 MAx uçaklarının dörtte birini Çinli havayollarına satmıştı.

Kasım 2020’de FAA’nin 737 MAX’lerin uçuş engelini kaldırmasından bu yana, 175 ülkede yaklaşık 30 havayolu 737 MAX’ı yeniden uçurmaya başladı. Haziran ayında, MAX ailesinin en büyük varyant olan 737 MAX 10, hizmete başlamak için emniyetli olduğunu doğrulayan kapsamlı bir test programının parçası olarak ilk başarılı uçuşunu tamamladı.

BRIRISH AIRWAYS A380 İLE EN AZ 5 YIL DAHA UÇACAK!

Pandemi ile birlikte neredeyse tüm havayolları, filolarındaki A380’leri emekliye ayırma yarışına girip; bu uçakları bir daha uçurmayacaklarına dair açıklamalarda bulundu.

İngilizlerin ulusal havayolu British Airways ise filosundaki 12 adet Airbus A380’in bakım anlaşmasını, 5 yıl daha uzatarak, bu uçaklarla operasyona devam edeceğini açıklamış oldu.

A380 uçaklarının bakım onarım hizmetleri için Lufthansa Technik ile çalışan British Airways, bu bakımların Ağustos 2027’ye kadar süreceğini gösteren anlaşmayı imzaladı. Bu süreçte British Airways’in A380’leri bakım zamanı geldiğinde Lufthansa Technik’in Filipinler’in başkenti Manila’daki tesisine uçacak.

Öngörülebilir gelecekte A380’e hizmet vermeye kararlı olduklarını açıklayan Lufthansa Technik, A380’lerin bakımlarını izleyen ve koordine eden dijital operasyon paketi AVIATAR aracılığıyla uçakların bakımlarını yönetecek. Bu uygulama, uçağın sahibi olan havayolunun da bakım süresince, uçaklarının durumunu kontrol edebileceği gerçek zamanlı bilgiler sağlıyor.

Lufthansa ve Air France filolarındaki A380 uçaklarını geçen yıl emekliye ayırma kararı aldığı için jumbojetin Avrupa’daki tek kullanıcısı British Airways kaldı.

British Airways, dünyanın en büyük yolcu uçağını, ağırlıklı olarak ABD, Hong Kong ve Singapur olmak üzere dokuz noktaya uçuruyor.

14 Şubat 2019’da Airbus yönetimi, düşük talep nedeniyle 2021’de A380’in üretiminin durdurulacağını açıklamıştı. COVID-19 sürecinin başlamasıyla, dünyanın dört bir yanındaki havayolları, uzun mesafeli hava yolculuğu talebindeki benzeri görülmemiş düşüş nakit akışlarına çok büyük darbe vurduğu için, A380’leri tamamen yere indirip uçakları emekliye ayırma kararı vermişti.

DHL EXPRESS TAMAMEN ELEKTRİKLİ UÇAKLARA YÖNELDİ!

Alman kargo devi DHL Express, 12 adet tamamen elektrikli uçak satın aldığını duyurdu. Uçakların, 2024 yılına kadar hizmete gireceği açıklandı.Elektrikli uçaklar Singapurlu Clermont Group’a ait olan İsrail merkezli Eviation şirketinden satın alındı.

‘Alice’ olarak adlandırılan uçak, tek pilotla uçurulabiliyor ve 1.200 kilograma kadar kargo taşıyabiliyor. Maksimum menzili 815 kilometre olan uçak, yaklaşık 30 dakikada şarj edilebileceği için, uçağın yükleme ve boşaltma işlemleri sırasında şarjı tamamlanabiliyor. Elektrikli kargo uçağı Alice, 640 kW güç üreten, arkaya monte edilmiş, traktör konfigürasyonlu iki adet magni650 motorundan güç alıyor.

Gelecekte sıfır emisyonlu temiz bir lojistik sektörüne dair inançları nedeniyle bu uçakları aldıklarını açıklayan DHL Express yönetimi, uçakların genel sürdürülebilirlik hedeflerine önemli ölçüde katkıda bulunacağını düşünüyor.

DHL, şu anda Airbus A300 ve A330 ile Boeing 737, 747, 757, 767 ve 777 modellerinden oluşan 189 uçaklık bir filo işletiyor. Şirket filosunda ayrıca Douglas DC-8, Saab 340 ve Tupolev Tu-204 de yer alıyor.

Havacılık endüstrisi, tek başına dünya çapındaki karbon emisyonlarının yüzde 2’sine katkıda bulunuyor. Yılın ilk çeyreğinde DHL, karbon ayak izini azaltmaya yönelik önlemlere 2030 yılına kadar 7 milyar Euro yatırım yapacağı sürdürülebilirlik yol haritasını açıkladı.

DHL, fonlarını tüm filosunun elektrifikasyonuna, sürdürülebilir havacılık yakıtlarına ve iklim açısından nötr binalara aktaracak.

Bir başka kargo devi olan Amerikan UPS de geçtiğimiz Nisan ayında, 2024 yılına kadar 150 civarında elektrikli uçak satın alma planlarını açıklamıştı. UPS, küçük ve orta ölçekli pazarları için Beta Technologies’in geliştirdiği elektrikli dikey kalkış ve iniş (eVTOL) yapan uçakların satın alacağını duyurmuştu.

(Visited 30 times, 1 visits today)
Close
error: © Copyright Boarding Info