Parçalarına Ayrılan İlk Boeing 787 Dreamliner

Havacılık dünyasında bir ilk yaşanmaya hazırlanıyor. İrlandalı bir varlık yönetim şirketine ait olan ve Norwegian Havayolları filosunda uçan iki Boeing 787-8, gökyüzündeki 10 yıllık hizmetin ardından, parçalanıp, hurdaya ayrılacak.

Dublin merkezli varlık yönetimi ve ticaret şirketi EirTrade Aviation, Boeing 787-8 uçaklarının demonte ve parça sevkıyatı süreçlerini yöneteceğini duyurdu. Parçalanma işlemlerinin, 2023’ün ilk çeyreğinin sonunda tamamlanması hedefleniyor.

EirTrade Aviation’ın İcra Kurulu Başkanı (CEO) Ken Fitzgibbon’a göre, hizmete başlayan ilk 787 uçakları, yakın zamanda 12 yıllık kapsamlı bakımlara girmek zorunda. Bu nedenle parçalanma kararı alınan 787’ler için bu en doğru zaman. Günümüzde, operatörler ve bakım şirketleri, 787 uçakları için başka uçaklardan sökülen parça tedarik ederek bakım maliyetlerini azaltabiliyor.

Fitzgibbon: “Bugüne kadar hiçbir Boeing 787, ticari hizmetten çekilmediği için, şu anda bu uçak için neredeyse hiç uçaktan sökülen malzemelere ait bir pazar yok. Boeing 787 uçak sahiplerinin, bakım maliyetlerinin düşürülmesini sağlamak üzere, bu uçakları parçalayarak, bir pazar oluşturmayı ve bu pazarın da lideri olmayı umuyoruz” dedi.

İrlandalı şirket, uçakların sökülme ve parçalanma işlemlerinin, İskoçya’nın Glasgow Prestwick Havalimanı’nda (PIK) gerçekleşeceğini açıkladı.


İlgili Haber | Bugüne Kadar Kaç A380 Parçalandı?


VP-CVL ve VP-CVM kuyruk tesciline sahip Boeing 787-8 uçakları şu anda Prestwick Havalimanı’nda. Planespotters.net verilerine göre uçaklar ilk uçuşlarını sırasıyla, 13 Haziran ve 3 Ağustos 2013 tarihlerinde gerçekleştirdi ve Norwegian Air Shuttle şirketine teslim edildi. VP-CVL, Mayıs 2019’dan beri PIK’de Prestwick Havalimanı’nda storage pozisyonunda bekliyor. VP-CVM ise Eylül 2019’da İskoç havaalanına gönderildi.

EirTrade Aviation Hangar Müdürü Steven Trowell, uçaklara büyük bir ilgi olduğunu söyledi ve uçakların parçalanma işlemlerinin yaklaşık üç ay süreceğini aktardı.

Boeing ve Airbus’ın geniş gövdeli uçaklarını parçalama işlemlerini daha önce pek çok kez yapan şirket, geçmişte parçalanan ilk A380 uçağında kullanılan CFM56-7BE motorunu ilk parçalayan şirket olarak, yeni nesil uçakları ve o uçaklara ait bileşenleri parçalamak konusunda tecrübeli.

Bahsedilen iki Boeing 787-8, parçalanıp hurdaya çıkarılan ilk ticari uçaklar olsa da Boeing, Nisan 2018’de (İmalat Seri Numarası MSN) 40694 olan Boeing 787-8’i kendisi parçaladı. İlk uçuşunu Haziran 2010’da gerçekleştiren bu uçak, 787 Dreamliner uçaklarının tip sertifikasyon süreçlerinde kullanılan bir test uçağıydı. Hiçbir zaman herhangi bir havayoluna teslim edilmeyen bu uçak, planespotters.net verilerine göre, Ekim 2013’te Boeing’in, Seattle’deki Everett tesisleri içinde bulunan Paine Field Havaalanı’nda (PAE) storage durumuna alınmıştı.


İlgili Haber | Dünyanın En Büyük Uçak Mezarlıkları

adbanner