Pegasus Yurt Dışında Havayolu Kuracak

Pegasus Havayolları, önümüzdeki beş yıl içinde filosundaki uçak sayısını 100’den 170’e çıkarmayı planlıyor. Farklı ülkelerde de hava operatörü sertifikası (AOC) almayı planlıyor.

İstanbul’da düzenlenen Routes World Etkinliği‘nde konuşan Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk, bugüne kadar Türkiye’de elde ettikleri düşük maliyetli havayolu şirketi deneyimini, başka yerlerde havayolu kurmak için kullanabileceklerini söyledi.

Güliz Öztürk: “Büyümemiz bu fırsatlara bakarak hızlandırılabilir” sözleriyle merak uyandırırken, “Kırgızistan’da küçük bir havayolu şirketi kurduk ve bunu 3-4 yıl boyunca işlettik. Dolayısıyla farklı bir kardeş şirketin nasıl yönetileceğini biliyoruz. Bu fırsatlar olduğu sürece onları keşfetmeye hazırız.” ifadelerini kullandı.

Kurulacak yeni havayolu için potansiyel pazarların, Romanya, Polonya ve Çekya olabileceği tahmin ediliyor. Pegasus yönetimi bu ülkeler için ayrı ayrı çalışmalar yürütüyor.

Charter operasyonlarla olarak faaliyetlerine başlayan Pegasus, 2005 yılında beş uçaktan oluşan filosu ile Low tost (düşük maliyetli) havayolu olarak, tarifeli uçuşlara başladı. 18 yıllık istikrarlı büyümenin ardından Pegasus, Eylül ayı sonunda 100’üncü uçağını teslim aldı. Havayolu, şu anda 49 ülkede 130 noktaya hizmet veriyor.

Avrupa’da, Orta Doğu’da ve özellikle BDT ülkelerinde daha fazla rota aradıklarını aktaran Öztürk,  doğu yakasında daha fazla büyümek istediklerini; ayrıca Doğu Avrupa’yı da büyüterek hem İstanbul’dan hem de Antalya’dan daha fazla destinasyonu uçuş ağına dahil etmek istediklerini anlattı. Doğudaki büyümenin çeşitli hizmet anlaşmalarına veya yeni AOC’lere bağlı olacağını da eklemeyi ihmal etmedi.

Daha fazla Avrupa frekansı oluşturmanın yolları aranıyor

Pegasus’un uçuş ağının neredeyse yarısını Avrupa’daki destinasyonlar oluşturuyor. Bu ağ, güçlü etnik trafik akışlarıyla destekleniyor. Diğer düşük maliyetli havayollarından farklı olarak Pegasus, trafiğinin yaklaşık %25’ini transfer yolcuların oluşturduğu, aktarmalı uçuş imkanı da sunuyor.

Pegasus filosunda şu anda, Airbus A320, A321 ve Boeing 737-800 uçakları bulunuyor. Öztürk, 100 uçaklık filonun “kritik bir eşik” olduğunu belirterek, Pegasus’un 16’sı bu yıl olmak üzere, 2029 yılına kadar 74 adet A321 teslim alacağını ifade etti.

Büyüdükçe, filoyu da büyütmek gerektiğini söyleyen Güliz Öztürk, uçak siparişlerinin beş veya altı yıl önceden geldiğini belirtti. Bu nedenle “Bir sonraki adımımız, 2029’un ötesine bakmak olacak.” sözleriyle, güçlü sipariş haberi gelebileceğine dair mesaj verdi.

Pegasus A321XLR Alacak mı?

Güliz Öztürk, A321XLR‘nin, bu rekabete girmesinin “olası” olmadığını söyledi. COVID öncesi yapılan bir fizibilite çalışmasında, ekstra menzilin, yeterli ağ genişlemesi sağlamayacağını ortaya çıkardığına vurgu yaptı. Filo büyüdükçe ve ağ stratejileri geliştikçe, bu konunun tekrar çalışılabileceğini; ancak şu anda herhangi bir planları olmadığını net bir şekilde açıkladı.

Pegasus’un büyümesi, havayolunun merkezi olan Sabiha Gökçen’deki ikinci pistin, Kasım ayı ortasında hizmete açılmasıyla desteklenecek. Yeni paralel pist, havalimanının kapasitesini ikiye katlayacak.

Güliz Öztürk, havalimanında sadece pist değil, yeni bir terminale de ihtiyaçları olduğu görüşünde. Mevcut terminalin artık yetersiz kaldığını anlatan Öztürk, Sabiha Gökçen’de yeni bir terminalin 2-3 yıl içinde devreye girmesini bekliyor.

Güliz Öztürk, yolcu talebinin 2023’te de güçlü kaldığını aktardı. Pandeminin hemen sonrasında, yani insanların “intikam yolculuğu” yaptıkları dönem, uçak bileti fiyatları bu kadar pahalı değildi. Ancak buna rağmen uluslararası trafik, 3. çeyreğin sonunda %28 artış göstererek, Pegasus’u tüm yıl için “%30’luk bölge” faaliyet marjına yöneltti.

adbanner