Riyadh Air Uçaklarının Dış Görünüşü Nasıl Olacak?

Riyadh Air’i benzersiz kılan pek çok farklı özelliği var. Bunlardan biri, uçakları için iki farklı dış görünüş planlıyor olması. Havayolu, Haziran 2023’te Paris Air Show sırasında uçakların nasıl görüneceğine dair ilk boyamayı paylaşmıştı. Şimdi de Dubai Air Show’da diğer görünüm ortaya çıktı.

Haziran 2023’te Riyadh Air, havayolunun “son teknoloji ile eskimeyen zarafetin mükemmel bir karışımı” olarak tanımladığı iki dış uçak boyama tasarımından ilkini sergiledi. Şirketin, 39’u kesin ve 33’ü opsiyonlu olmak üzere 72 adet sipariş verdiği Boeing 787-9 uçaklarından biri Riyadh Air’in operasyonlara başlayacağı zaman nasıl bir görünüme sahip olacağını aktarmak üzere özel olarak boyanmıştı. Açıklanan boyama, pek çok kişi tarafından, cesur, modern ve benzersiz olarak nitelendirildi ve çok beğenildi.

Havayolunun Dubai’de ikinci bir görünüm sunması bekleniyordu. İkinci açıklanan boyamada, kuyruk ve motorların temelde ilk boyama ile aynı olduğu görülüyor. En büyük fark ise uçağın gövdesinin büyük oranda mor yerine beyaz olması.

Gövdenin ön kısmında havayolunun Arapça adı okunurken, altında da “Riyadh Air” yazısı göze çarpıyor. Yeni dış görünümün ilginç detaylarından biri, Air Canada’nın en son uçaklarına uyguladığı boyamayı hatırlatan, kokpit pencerelerini çerçeveleyen koyu renkli bir maske olarak tanımlanabilecek çizgiler olarak göze çarpıyor.

Riyadh Air’in uçaklarındaki bu iki farklı görünümü, filoya nasıl uygulayacağı henüz tam olarak belli değil. Havayolunun en az iki farklı uçak tipi ile operasyon yapması bekleniyor. Yani filodaki bir uçak tipi bir üniformayı, diğer uçak tipi ise diğer üniformayı mı giyecek? Yoksa her uçak tipinde her iki görünüme de sahip bazı uçaklar mı olacak? Bu soruların yanıtı şimdilik belirsiz.

Yıllar içinde pek çok havayolu, uçakların dış görünüşleri konusunda daha az yaratıcı hale geldi. Birçok havayolu, beyaz gövde üzerine kalın harflerle şirketin adını ve uçakların kuyruğuna yerleştirilen bir logo ile neredeyse birebir aynı dış görünüş konseptine sahip.

Uçakların genellikle beyaz üniformaya sahip olmasının havacılıkta norm haline gelmesinin sebepleri arasında, uçuşun çevresel etkilerinin azaltılması, operasyonel ve bakım maliyetlerinin düşük tutulması ile uçak gövdesi üzerindeki kozmetik kusurların kolaylıkla göze çarpması gibi detaylar yer alıyor.

Ayrıca beyaz renk, Güneş ışığını yansıttığı için, kabin ortamının yolcular ve mürettebat için konforlu kalmasına yardımcı olur. Beyaz, diğer renklere göre daha yavaş solduğu ve dolayısıyla daha az yeniden boyama gerektirdiği için, bakım maliyetlerinin düşük tutulmasına yardımcı oluyor.

Uçakların dış görünümleri, marka bilinirliğini artıran en güçlü unsurlardan biri. Uçak boyamalarını, bir akşam yemeğine çıkarken, birinin dikkatini çekmek için özenle seçilen bir elbise olarak düşünmek mümkün. Havayollarının yaptığı da tam olarak bu. İnsanların “Hey, bu hangi havayolu? Uçakları harika görünüyor!” diye düşünmesine yol açan göz alıcı boyamalar sergilemek isteyebiliyor. En azından Riyadh Air’in böyle bir amacı olduğunu söylemek mümkün.

Yani, operasyonlara başladıklarında, Haziran ayında açıkladıkları boyamaya sahip Riyadh Air uçakları, kesinlikle diğer havayollarının uçakları arasından öne çıkacak gibi görünüyor.

Riyadh Air’in 2025’te faaliyete geçmesi bekleniyor

Riyadh Air, Suudi Arabistan’ın yeni ulusal havayolu şirketi olarak piyasaya çıktı ve ülkede turizmi geliştirme hedefinin önemli bir parçası olacak. Planlar, Riyadh Air’i çok kısa bir sürede Emirates büyüklüğünde bir havayolu haline getirmek. Şu ana kadar Boeing 787 siparişi veren Riyadh Air’in yakında Boeing 737 siparişi de verilmesi bekleniyor. Şu an itibariyle Riyadh Air’in 2025’te operasyonlara başlaması planlanıyor. Ancak bunun ötesindeki ayrıntılar oldukça sınırlı.

Riyadh Air ile ilgili yanıt verilmesi gereken bazı önemli sorular da var. Neden mevcut ulusal havayolu Saudia’yı büyütmek yerine, mevcut ulusal havayoluyla rekabet edecek ikinci bir ulusal havayolu kuruluyor? Bu havayolu gerçekten para kazanabilir mi? Hedeflere ulaşmak mümkün olabilir mi?

Şimdiye kadar kesin olan şey, Suudi Arabistan bu havayolunu kurma konusunda oldukça ciddi olduğu gerçeği. Bu havayolunu kurmak ve işlerlik kazandırabilmek için sektörün her yerinden çok sayıda insan istihdam edildi. Piyasada ciddi saygı duyulan bu kadar çok kişinin Riyadh Air’deki fırsatları kovalamak için mevcut havayollarındaki üst düzey işlerinden ayrılmaları oldukça şaşırtıcı.

Özetle Riyadh Air’in, ülkenin başkenti Riyad’da görev yapmaya başlayan çok sayıda yeteneği var. Ancak aşılması gereken başka büyük engeller de var. Bunların en önemlisi, bölgeden olmayan ortalama bir kişi için Suudi Arabistan’a gidiş-dönüş seyahatin nasıl ve ne şekilde normalleştirilebileceği.

adbanner