Türk Hava Yolları, Dallas’a Uçmaya Başladı
Türk Hava Yolları, 24 Eylül’de İstanbul-Dallas uçuşlarına başladı. Dallas Fort Worth Havalimanı’nda ilk uçuşu gerçekleştiren Boeing 787, bir havacılık geleceği olan su takı ile karşılandı. Dallas, THY’nin ABD’deki 11’nci uçuş noktası oldu. 10043 km menzili ile İstanbul-Dallas rotası, Türk Hava Yolları’nın Los Angeles, San Francisco ve Houston’dan sonra ABD’de uçtuğu rotalar arasında en uzun menzilli dördüncü uçuş oldu.
Pazartesi, Çarşamba, Cuma ve Pazar günleri olmak üzere haftanın 4 günü karşılıklı olarak gerçekleştirilecek İstanbul-Dallas uçuşları, İstanbul’dan yerel saatle 14:10’da başlıyor ve Dallas’ta yerel saatle 18:55’te teker konuluyor. 20:25’te dönüş uçuşu için havalanan uçak, ertesi gün 15:50’de İstanbul’a iniyor. Bu zamanlama takvimi, İstanbul üzerinden bağlantılı uçuş ihtimallerini en üst düzeye çıkaracak şekilde oluşturuldu. İstanbul-Dallas uçuşları, 30 business ve 270 ekonomi olmak üzere 300 yolcu kapasiteli Boeing 787-9 Dreamliner uçaklarıyla gerçekleştirilecek.
Starlux’un Taipei-Singapur Uçuşları Başladı
Tayvanlı yeni havayolu Starlux, Taipei’yi 23 Eylül’de Singapur’a bağladı. Singapur uçuşları ile birlikte Staarlux’un uçtuğu destinasyon sayısı 8’e yükseldi. Havayolu, Bangkok, Ho Chi Minh City, Kuala Lumpur, Makao, Manila, Osaka, Penang ve Tokyo Narita’ya uçuşlar gerçekleştiriliyor. 3213 km menzilli rotada uçuşlar, 188 koltuklu A321neo uçaklarıyla icra ediliyor. Starlux’un filosunda şu anda beş adet A321neo bulunuyor. Bu uçakların tümünde, 8 adet Business ve 180 adet ekonomi koltuğu yer alıyor.
Pandemi öncesi dönemlerde, Taipei-Singapur rotası, yılda 2 milyonun üzerinde koltuk satışı gerçekleştirilen önemli bir pazar durumundaydı. Starlux’un haftada 3 kez uçuş gerçekleştireceği bu rotada; şu anda Singapur Havayolları ve alt markası Scoot (her ikisi de haftada 7 sefer), EVA Air (haftada 3 sefer) ve China Airlines (haftada 1 sefer) uçuyor. Böylece Starlux uçuşlarıyla, Taipei-Singapur hattında haftalık sefer sayısı 21’e yükseldi.
World2Fly, Madrid’i Havana’ya Bağladı
İspanyol havayolu World2Fly, 22 Eylül’de, 7474 km uzunluğundaki Madrid-Havana rotasını yeniden aktifleştirdi ve Iberostar Group tarafından işletilen Küba’daki 16 oteli yeniden hizmete açtı. Çarşamba günleri, haftada 1 kez gerçekleştirilecek uçuşlarda, havayolunun filosundaki tek A350-900 uçağı kullanılacak. EC-NOI tescilli uçak, bu yıl Haziran ayında teslim alındı ve tamamen ekonomi sınıfında 432 koltuk kapasitesine sahip.
Madrid-Havana uçuşlarının blok süresi 9 saat 30 dakika. Dönüş uçuşu ise yaklaşık 30 dakika daha kısa sürüyor. Uçuşlar, 21 Kasım’dan itibaren haftada 2 kez gerçekleştirilecek. World2Fly dışında bu rotada Iberia (haftada 2 sefer), Air Europa (haftada 2 sefer), Cubana (haftada 2 sefer) ve Iberojet (haftada 1 sefer) uçuyor. Şu anda toplamda 5 havayolunun uçtuğu bu rotada, 2019 yılında 622.000 koltuk arz edilmişti.
flydubai Ljubljana’ya Uçmaya Başladı
Birleşik Arap Emirlikleri’nin, dar gövdeli uçaklarla operasyon yapan markası flydubai, Zagreb ve Prag uçuşlarına yeniden başladıktan sonra; Dubai-Ljubljana hattında da uçuşlara başladı. Her 3 rotada da uçuşlar, 10 business ve 156 ekonomi olmak üzere toplam 166 koltuk kapasiteli Boeing 737 MAX-8 uçakları ile gerçekleştirilecek.
Zagreb uçuşları şu anda haftada iki kez gerçekleştiriliyor. 20 Aralık’tan itibaren haftada 4’e çıkarılması planlanan uçuşlar, gelecek Haziran ayında ise her gün gerçekleştirilmeye başlanacak. flydubai, bu rotada Emirates’in yerini almayı planlıyordu. Ancak Ljubljana ve Prag’da olduğu gibi Zagreb’te de Emirates ile yaptıkları codeshare anlaşması uyarınca birlikte uçacak. Prag uçuşları ise şu an haftada 4 kez gerçekleştiriliyor. Ekim ayının sonunda haftada 5’e yükseltilmesi planlanan uçuş sayısı; bir süre sonra her gün gerçekleştirilmeye başlanarak, Emirates’in günlük uçuşlarına bir alternatif olacak.
Dubai ile Ljubljana arasındaki 4302 km menzile sahip rotada uçuşların başlaması ise yıllardır planlanıyordu. Haftada 3 kez gerçekleştirilecek uçuşlar, Dubai’den saat 10:00’da başlayacak. Uçak, saat 23:05’te yeniden Dubai’ye inmiş olacak. Tıpkı Zagreb ve Prag için olduğu gibi Ljubljana uçuşlarının saatleri de bağlantılı yolcu yoğunluğu göz önünde bulundurularak belirlendi. Ljubljana Havalimanı Genel Müdürü Zmago Skobir, “flydubai’nin gelişinin, Slovenya’nın önemi için bir kilometre taşı niteliğinde olduğunu söylerken; yolcuların artık Dubai’ye aktarmasız şekilde uçmak ve Emirates’in bağlantılı uçuşlarına transfer olmalarının önünde bir engel kalmadığını” belirtti.
Air Dolomiti, Frankfurt’u İki İsveç Havalimanına Bağladı
Tamamen Lufthansa’ya ait olan İtalyan bölgesel havayolu Air Dolomiti, Frankfurt’u 2 İsveç havalimanı Ronneby ve Kalmar’a bağladı. Uçuşların amacı, Lufthansa’yı merkezi Frankfurt’ta beslemek. Rezervasyon verileri, neredeyse tamamı şu anda Stockholm üzerinden uçan, yıllık yaklaşık 55.000 yolcudan oluşan bir hedef pazar olduğunu gösteriyor.
Daha yüksek frekans ve kullanılabilirlik elde etmek için rota üçgen bir temelde kurgulandı: Frankfurt-Ronneby-Kalmar-Frankfurt. Almanya’dan 12:20’de ayrılıp 17:25’te dönüyorlar. Şu anda haftada üç kez gerçekleştirilen uçuşlar, Ocak ayında haftada 5’e yükseltilecek. Tüm uçuşlar, 120 koltuklu Embraer 195 uçaklarıyla gerçekleştirilecek.
Türk Hava Yolları, Mykolaiv Hattını Açtı
Ukrayna, Türk Hava Yolları’nın İstanbul’dan yaptığı uçuşlar göz önüne alındığında Almanya ve Rusya’nın ardından, en büyük üçüncü pazarı durumunda. ABD’nin bile önünde yer alan Ukrayna’da, THY’nin yeni uçuş noktası Mykolaiv oldu. THY, Ukrayna’da ayrıca Kharkiv, Kiev Boryspil, Lviv, Odesa ve Zaporizhia’ya uçuyor.
İstanbul’dan Mykolaiv’e uçuşlar, 126 koltuklu A319 ile icra edilecek. 690 km menzilli rotada uçuşlar, haftada 5 kez gerçekleştirilecek ve 31 Aralık’ta sona erecek. Çünkü Mykolaiv, geçici olarak, çok uzak olmayan ve şu anda pist bakım çalışmaları devam eden Kherson Havalimanı yerine hizmet veriyor. Türk Hava Yolları’nın 2014 yılından bu yana uçtuğu Kherson Havalimanı, 2 Ocak’tan itibaren yeniden hizmet vermeye başlayacak. Böylece Mykolaiv uçuşları sona erecek.
Blue Air Milan Linate-Prag Arasında Uçacak
Romanyalı havayolu Blue Air, Milano şehir merkezine en yakın havalimanı olan Milan Linate’de hızla büyüdü ve bir sonraki rotası olan Prag uçuşlarına başladı. Bu gelişme, Alitalia’nın 2014 yılının Nisan-Ekim ayları arasında hizmet verdiği günden bu yana, Çekya’nın başkentine Linate’den ilk kez uçuş yapıldığı anlamına geliyor. Blue Air, kısa süre önce Linate’den Londra Heathrow ve Nice uçuşlarını da başlatmıştı.
2019’da yaklaşık 5.000 transit yolcudan oluşan bir pazara sahip olan Linate ve Prag hattında Blue Air, 120 koltuklu B737-500’leri kullanarak haftada 2 kez uçacak. Blue Air, bu rotada Ryanair’in Milan Bergamo’dan haftada 7 uçuşu ve easyJet’in Malpensa’dan haftalık 3 uçuşu ile dolaylı olarak rekabet ediyor. Böylece Milano bölgesindeki üç havalimanından da Prag’a aktarmasız sefer bulmak mümkün.
Nordwind, Üsküp’e İkinci Hattını Açtı
Kuzey Makedonya’nın başkenti Üsküp’ün artık yeni bir uçuş rotası var. Rusya’nın en büyük ikinci şehri St Petersburg ile Üsküp, ilk kez non-stop uçuşlarla birbirine bağlandı. Rusya’nın Nordwind Havayolları tarafından, ilk aşamada sadece Salı günleri gerçekleştirilmesi planlanan uçuşlar, Pegas Fly tarafından işletilen 110 koltuklu Embraer 190 uçaklarıyla icra edilecek. İki şehir arasındaki menzil ise 2070 km.
İlk uçuşun ardından konuşan TAV Makedonya Genel Müdürü Metin Batak, Nordwind’in Kuzey Makedonya ile Rusya Federasyonu arasında hava ulaşımını geliştirme konusundaki ilgi ve çabasından çok memnun olduklarını söyledi.
Ukrayna-Polonya Rotalarına Bir Yenisi Daha Eklendi
Polonya’da yaklaşık bir buçuk milyon Ukraynalının yaşadığı iddia ediliyor. Bu durum, iki komşu ülke arasındaki uçuş rotalarının sayısında önemli artışa neden oldu ve 2019’da bu rotalarda 2,4 milyon koltuk sunuldu. Eylül 2021 itibariyle sekiz Polonya şehri ve yedi Ukrayna şehrini içeren 31 farklı uçuş rotası bulunuyor.
En yeni rota ise Kiev Boryspil Havalimanı ile Łódź arasında oluştu. 820 km menzilli güzergahta, SkyUp Havayolları, haftada iki kez, 189 koltuklu Boeing 737-800 uçakları ile seferleri icra edecek.