Rota Rehberi (27 Eylül – 3 Ekim 2021)

JetBlue’nin Avrupa’da İkinci Rotası Gatwick

ABD’li JetBlue, 11 Ağustos’ta New York JFK Havalimanı’ndan Londra Heathrow Havalimanı’na başlattığı seferlerine, 29 Eylül itibariyle Londra Gatwick uçuşlarını da ekledi.

JFK ile Gatwick arasındaki 5583 km menzilde, 138 koltuklu A321LR uçakları ile icra edilen seferler; haftada dört gün yapılacak. Ekim ayının sonundan itibaren sefer sayısı haftada yediye yükseltilecek. JetBlue, şu anda Gatwick ve JFK arasında non-stop uçuş yapan tek taşıyıcı durumunda. Uçuşlar genellikle 19:48’de JFK’den kalkış ile başlayıp, ertesi gün 07:55’te Londra’ya iniş şeklinde yapılıyor. Öğle saatlerinde Gatwick’ten kalkan uçak 15:33’te JFK’ya teker koyuyor.

Seferlerin başlaması adına düzenlenen lansmanda konuşan Gatwick Havalimanı CEO’su Stewart Wingate: “JetBlue’yu Gatwick’te ağırlamaktan mutluluk ve heyecan duyuyorum. İngiltere ve ABD arasındaki seyahat kısıtlamaları birkaç gün içinde azalmaya başlıyor. Bu nedenle aşı olan yolcular, şimdi bu heyecan verici gelişme ile uçuş rezervasyonlarını yapabilirler. Londra-New York, uçuşları, tarihsel olarak dünyanın en popüler uluslararası rotasıdır. JetBlue’nun son derece rekabetçi fiyatlandırması ve yüksek kaliteli hizmeti göz önüne alındığında, bu rotada çok yüksek talep görmesini bekliyorum.” şeklinde konuştu.

Gulf Air, Bahreyn ile Tel Aviv’i Birbirine Bağladı

Gulf Air, Bahreyn ve Tel Aviv arasında 30 Eylül’de uçuşlara başlayarak çok önemli bir adım attı. Bu gelişme, İsrail’in 2020’de Mısır, Ürdün ve BAE’den sonra barış anlaşması yaptığı dördüncü ülke olan Bahreyn ile ilişkilerin normalleşmesi adına büyük bir önem taşıyor.

Bahreyn ve Tel Aviv arasındaki, 1657 kilometrelik rotada, Pazartesi ve Perşembe günleri gerçekleştirilecek uçuşlarda, 16’sı business, 120’si ekonomi olmak üzere toplam 136 koltuklu A320neo uçakları kullanılacak. Gulf Air CEO Vekili Kaptan Waleed Al Alawi, Tel Aviv’e yapılan ilk uçuş sonunda düzenlenen törende şunları söyledi: “Bahreyn Krallığı ile İsrail Devleti’ni tarifeli ticari uçuşlarla birbirine bağlayarak, bir tarih yazıyoruz. İsrail’deki dostlarımızı Gulf Air ile uçmaya ve Bahreyn’i ziyaret etmeye; genişletilmiş uçuş ağımızın ötesine uçmaya davet ediyoruz. Haftada iki kez yapılan bu uçuşlar sadece bir başlangıç. Mümkün ve gerekli olduğunda, frekansları yükseltmek için ticari performansı periyodik olarak değerlendireceğiz.”

flydubai Ankara Dahil Üç Yeni Rotada Uçmaya Başladı

Dar gövde uçaklarla operasyon yapan Dubai merkezli havayolu flydubai, Dubai’den Budapeşte, Varşova ve Ankara’ya uçuşlara başladı. Şirket, geçtiğimiz hafta da Ljubljana, Zagreb ve Prag uçuşlarına da başlamıştı.

4011 km menzile sahip Dubai-Budapeşte uçuşları, haftada dört kez gerçekleştirilecek. Uçuş süresi 5 saat 55 dakika olarak belirlendi. Bu rotada 10 adet tamamen yatan Business ve 156 ekonomi koltuğu bulunduran, toplam 166 yolcu kapasiteli Boeing 737 MAX 8 uçakları kullanılacak. Bu rotada Wizz Air (haftada 5 sefer)  Emirates (haftada 4 sefer) uçuş gerçekleştiriyor.

Emirates ve flydubai, haftanın yedi gününde de bu rotada uçmak isteyen yolculara hizmet verilmesini sağlamak için ayrı günlerde operasyon yapıyor. Budapeşte Havalimanı Havayolu Geliştirme Müdürü Balázs Bogáts:“flydubai’nin gelişi çok önemli bir uluslararası merkez olma kapasitemizi artıracak. Emirates ile yapacakları ortak uçuşlar, Afrika, Avustralya, Asya da dahil olmak üzere, yolcularımıza 190’dan fazla varış noktası açıyor.” şeklinde konuştu.

Ankara Esenboğa Havalimanı’nda da flydubai’nin ilk uçuşu örenle karşılandı. Havayolu, Ankara ve Dubai arasında haftada iki gün karşılıklı sefer düzenleyecek.

TAV Esenboğa Genel Müdürü Nuray Demirer, “flydubai’nin Birleşik Arap Emirlikleri’nden gerçekleştirdiği ilk uçuşu karşılamaktan dolayı mutluluk duyuyoruz. Başkentimiz Ankara’dan Avrupa ve Ortadoğu noktalarında Londra, Paris, Moskova, Doha, Viyana ve Amsterdam direkt uçuşlarının yanı sıra dünyanın dört bir yanına direkt uçuşları artırmak üzere paydaşlarımızla birlikte çalışmaya devam ediyoruz. Dubai ve Ankara arasında direkt uçuşların başlaması, bu konudaki en önemli adımlarımızdan biri oldu. Artarak devamını diliyoruz” şeklinde konuştu.

flydubai Ticari Operasyonlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jeyhun Efendi ise, “flydubai’nin Türkiye’ye ilk seferi bundan 11 yıl önce İstanbul’a gerçekleşti. O günden bu yana uçuş ağımızı, dört farklı destinasyona genişleterek yolcularımıza Birleşik Arap Emirlikleri ve bölgeden yaz sezonunda ve yıl boyunca daha fazla seçenek sunmaya başladık. Talep kademeli olarak arttıkça kış sezonunda Ankara’ya uçuş frekansımızı iki katına çıkarmayı umuyoruz. flydubai şu an dünyada 95 destinasyona uçuyor. Ankara uçuşlarıyla, Türkiye’nin başkentine BAE’den ilk kez direkt bir bağlantı sunmuş oluyoruz” diye konuştu.

flydubai’nin Ankara-Dubai uçuşları Emirates Havayolları’yla kod paylaşımı olarak düzenlenecek. Ankara’dan Dubai’ye uçan yolculara 1 Ekim 2021-31 Mart 2022 arasında açık olan Expo 2020 Dubai’ye bir günlük giriş bileti de verilecek.

South African Airways Rota Sayısını Artırıyor

South African Airways, 24 Eylül’de operasyonlarına yeniden başladıktan sonra, bazı eski rotalarını, hızlı bir şekilde uçuş ağına geri ekliyor. Şirket geçtiğimiz hafta içinde, hepsi Johannesburg’dan olmak üzere Lusaka (27 Eylül), Harare (27 Eylül), Accra (28 Eylül) ve Kinshasa (1 Ekim) uçuşlarında yolcularını taşımaya başladı.

Havayolu, 1196 km menzile sahip olan, Zambiya’nın başkenti Lusaka’ya, haftada dört kez uçuyor. Bu uçuşlarda 25’i business class olmak üzere toplam 120 Airbus A319 uçakları kullanılıyor. Bu güzergahta, şirketin eski ortağı Airlink (haftada 19) ve Cemair (haftada 9) sefer yaparken. Proflight Zambia (haftada 9), Royal Zambiya Havayolları (haftada 2) ve RwandAir, 5’inci trafik hakkı kapsamında Kigali’ye devam eden uçuşlar yapıyor.

EgyptAir’in Kahire Tel Aviv Uçuşları Tabuları Yıkıyor

Bu hafta, EgyptAir’in de Kahire’den Tel Aviv’e ilk tarifeli seferlerini başlatmasıyla, İsrail’in başkenti Tel Aviv için ikinci bir tarihi dönüm noktasına ulaşıldı. Mısır ve İsrail arasındaki 1979 tarihli barış anlaşmasının ardından, EgyptAir’in bir yan kuruluşu olan Air Sinai, Kahire’den Tel Aviv’e uçuşlar yapmak üzere 1982’de kuruldu. Ancak bu uçuşlarda, üzerinde Mısır bayrağı olmayan uçaklar kullanıldı.

EgyptAir, bu rotada yoğun sezonlarda uçuşlar yaparken, 3 Ekim itibariyle 392 km menzildeki bu güzergahta tarifeli uçuşlar başlatıldı. Bu gelişme, Air Sinai’ye olan ihtiyacı da sona erdirdi. Başlangıçta haftada iki kez gerçekleştirilecek uçuşlar, Kasım ayında haftada dörde yükseltilecek. 2022 yaz sezonundan itibaren her gün gerçekleştirilecek. Tüm uçuşlar tamamı ekonomi sınıfında 137 koltuklu Airbus A220-300 uçaklarıyla icra edilecek.

Mauritius, Eurowings Discover’i Ağırlıyor

Eurowings Discover, 1 Ekim’de Frankfurt’u, ada ülkesi Mauritius’a bağlayan uçuşlarına başladı. Salı ve Cuma günleri gerçekleşecek uçuşlar, Almanya’dan 17:35’te başlıyor ve ertesi gün 06:45’te sona eriyor. Dönüş uçuşlarında ise uçak, Çarşamba ve Cuma günleri 08:30’da teker kesip ve 18:05’te teker koyuyor.

9176 km gibi oldukça uzun bir menzile sahip olan uçuş rotasında, 270 koltuklu Airbus A330-200 uçakları kullanılıyor. Ekonomi sınıfında 231, business class’ta 22 ve premium ekonomide 17 koltuk bulunan uçakların yerine, kısa bir süre içinde Airbus A330-300 uçaklarının hizmete başlaması planlanıyor. Discover, bu rotada; Çarşamba, Cuma ve Pazar günleri olmak üzere haftada 3 gün, Boeing 767-300ER uçakları ile uçuş yapan Condor ile rekabet ediyor.

airBaltic, Riga’dan Dubai’ye Uçmaya Başladı

AirBaltic’in Riga-Dubai uçuşlarına yeniden başladı. Havayolunun filosundaki tek uçak tipi olan 145 koltuklu Airbus A220-300 uçaklarının kullanıldığı, 4318 km menzile sahip rotada uçuşlar, yaklaşık 7 saat sürüyor. Dubai-Riga uçuşları, A220 uçaklarının operasyon yaptığı, dünyanın en uzun ikinci rotası oldu. Riga-Tenerife South uçuşları, A220’nin en uzun güzergahı durumunda.

airBaltic, önemli bir turizm pazarı olan Dubai’yi, dokuz yıldır ilk kez Riga’ya bağlıyor. Dubai uçuşları, airBaltic’in 2013-2020 yılları arasında hizmet verdiği ve Etihad ile ortak uçuş anlaşması yaptığı Abu Dhabi uçuşlarının yerini aldı.

Wizz Air, Kutaisi-Krakov Uçuşlarına Devam Ediyor

Wizz Air, Gürcistan’daki eski uçuş noktası Kutaisi ile Kraków arasında uçuşlara yeniden başladı. İlk olarak Nisan 2019’da uçuş başlatılan 1952 km menzile sahip uçuş rotasında, şimdilik haftada iki kez A321neo, A321ceo ve A320ceo uçakları ile uçuşlar yapılacak. Krakov, Kutaisi’den Polonya’ya uçuş yapılan beş güzergahtan biri durumunda.

Kutaisi, Gürcistan’ın tamamı için düşük maliyetli havayollarının uğradığı bir havaalanına sahip. Ülkenin en büyük ikinci şehri olan Kutaisi, başkent Tiflis’e 250 km uzaklıktadır ve iki şehir arasında otobüs ile seyahat imkanı oldukça fazla. Düşük maliyetli havayolunun, Tiflis’ten Avrupa’ya operasyonları sınırlı olsa da Kutaisi bu konuda iyi bir fırsat kapısı olarak konumlandırıldı. Şirketin 31 Ekim’de Kutaisi’den Barselona’ya da uçuşları başlayacak.

Avusturya Havayolları, Viyana ve Montréal’i Yeniden Bağladı

18 aylık bir aradan sonra Montréal, Avusturya Havayolları’nın 1 Ekim’de uçuşlara yeniden başlamasının ardından bir kez daha Viyana’ya non-stop şekilde bağlanmış oldu. 8 saat 55 dakikalık uçuşlar, haftada 3 gün gerçekleştirilecek. Seferler, 26 business, 18 premium ekonomi ve 167 ekonomi olmak üzere toplam 211 koltuklu Boeing 767-300ER uçakları ile icra edilecek.

Rezervasyon verilerine göre 2019’da yaklaşık 40.000 yolcu, Viyana üzerinden Montréal’e veya Montréal’den bağlantılı uçuş yaptı. Tahran, Tel Aviv, Kişinev, Kahire ve Bükreş, bu rotada en fazla transit yolcunun görüldüğü destinasyonlar oldu.

British Airways Maldivler’e Geri Döndü

1 Ekim’de British Airways, Londra’dan Maldivler’in başkenti Malé’ye 8537 km menzile sahip rotada uçuşlara yeniden başladı. Hint Okyanusu’ndaki ade ülkesine yapılan uçuşlar dört sınıfta toplam 254 koltuk bulunduran Boeing 777-300ER uçakları ile icra ediliyor. Ayrıca Ekim ayı sonlarında, first class donanımlı Boeing 777-300ER uçakları ile haftanın her günü gerçekleştirilmeye başlanacak.

British Airways, 2009’dan beri Maldivler’e uçuyor. Ancak bu uçuşları her zaman Gatwick Havalimanı’ndan gerçekleştiriyordu. Pandemi sürecinde ada ülkesi de dahil olmak üzere uzun mesafeli uçuşlar 2020’de Heathrow’a kaydırıldı. Daha önce Heathrow’dan Malé’ye non-stop olarak SriLankan Havayolları uçuyordu. Heathrow-Malé-Colombo rotası ile Sri Lanka üzerinden Heathrow’a dönüş, 2012’de sona erdi. Ancak 2017 ve 2020’de kısa süreli olarak devam ettirildi.

adbanner