Bugün İstanbul Havalimanı’nda, dünyanın en prestijli hava yolu şirketlerinden biri olan Singapur Havayolları’nın Türkiye Genel Müdürü HongYao Hu ile Airbus A350 uçağını gezdik. Kendisinden uçakla ilgili bazı “gizli” bilgiler öğrendik.
Singapur Havayolları, Airbus A350’nin menzili uzatılmış özel varyantı A350ULR (Ultra Long Range) ile Singapur’dan New York’a dünyanın en uzun non-stop seferlerini düzenliyor. Kasım 2018’de bu uçuşa katılan ilk Türk, Muhammed Yılmaz olmuştu.
Singapur Hava Yolları’nın Türkiye Genel Müdürü Hongyao Hu, havayolunun kabin konfigürasyonunda, yolcu deneyimini en üst düzeye çıkarmayı hedeflediğini vurgularken, kabin tasarımlarının yolcular tarafından büyük beğeni topladığına vurgu yaptı.
Singapur-İstanbul uçuşlarına olan yoğun talep, havayolunu oldukça memnun ediyor. Bu güzergahta çok sayıda transit yolcuya da hizmet veren havayolunun, uçuşlardaki doluluk oranı neredeyse yüzde 100.
Havayolu, Singapur-İstanbul rotasında haftada 4 uçuş yapıyor. Bu uçuş sayısını artırmak ve her gün uçuş gerçekleştirebilmek için, Airbus ve Boeing’e verilen uçak siparişlerinin teslim edilmesi bekleniyor. Pandemi sonrası ortaya çıkan tedarik zinciri sorunları, havayollarının yoğun uçak talebi, motor sorunları ile birleşince, dev uçak imalatçıları, uçak teslimatları konusunda planlamaların bir hayli gerisinde hareket ediyor.
THY’nin tüm Singapur uçuşlarına da “codeshare” ile bilet satan Singapur Havayolları, bu sayede Singapur-İstanbul rotasında, haftalık uçuş sayısını şimdilik 14’e çıkarıyor.
Singapur Havayolları’nın Airbus A350 uçaklarında, kabine 1-2-1 konfigürasyonu ile yerleştirilen, sınıfının en iyi business class koltukları, 180 derece yatıp 2.02 metre uzunluğunda bir yatağa dönüşüyor. Koltuklar, 71 cm genişliğiyle, rakiplerinden ayrışıyor. Yolculara kusursuz bir uçuş deneyimi sunuyor.
Business kabinde yolculara sunulan ikramlar, uçak içi eğlence sistemi ve amenity kitler ile uçuşların keyfi artırılmaya çalışılıyor.
Singapur Havayolları, filosundaki tüm geniş gövde uçaklarının business class koltukları koridora açılan tek havayolu durumunda.
Türkiye’ye uçan havayolları arasında, yolcularına “Premium Ekonomi” kabini sunan tek havayolu Singapur Havayolları.
Premium Ekonomi kabinlerini, yeni bir ekonomi sınıfı yaratmak hayali ile ortaya çıkaran şirket, Business class ile ekonomi sınıfı arasında, hem ekonomik hem konforlu uçuşun mümkün olabildiğini gösteriyor. Hongyao Hu, uçakta böyle bir kabinden haberi olmayan yolcuların, seyahatleri sırasında bu koltukları gördükten sonra, dönüş uçuşunda bu kabine upgrade olmak istediklerini söylüyor.
2-4-2 konfigürasyonu ile toplam 24 koltuk bulunan Premium Ekonomi kabini, yolcular tarafından çok fazla tercih ediliyor. Ekonomi sınıfına göre çok daha rahat bir uçuş deneyimini, uygun fiyata satın almayı mümkün hale getiriyor.
Singapur’un A350 uçağının ekonomi kabininde ise 3-3-3 konfigürasyonunda 187 koltuk var. Geniş diz mesafesi ile ekonomi koltukları da havayolunun diğer küresel rakiplerine göre daha konforlu bir uçuş deneyimi sunuyor.
Singapur Havayolları 36 yıldır Türkiye uçuşlarını kesintisiz sürdürüyor. Aralık 2019’dan bu yana uçuşlar, havayolunun filosundaki en verimli ve konforlu uçak olan A350 ile gerçekleştiriliyor.
Tüm dünyayı sarsan Covid-19 krizinden en fazla etkilenen ülkelerin başında Singapur geliyor. Çok uzun süre ülkenin sınırlarını dünyaya kapatan Singapur, pandemi kısıtlamalarını en son kaldıran ülkelerden biri oldu. Ülkenin ana ekonomik kaynakları arasında bulunan turizm ve havacılık, bu süreçte büyük zarar gördü. Uçaklarını aylarca yerde bekletmek zorunda kalan havayolu, bir dönem, seyahat edemeyen yolcularının özlemlerini giderebilmek için, Changi Havalimanı’nda park halinde bulunan Airbus A380 uçaklarında akşam yemeği hizmeti sunmaya başlamıştı.
Pandemi sonrası oluşan küresel yolcu talebine hazırlıklı olduklarını ifade eden Hongyao Hu, talebe olumlu cevap verdiklerini ve bunun da havayolunun finansal rakamlarına olumlu etki yaptığını ifade ederken, talebin önümüzdeki süreçte artmaya devam edeceğini ve tüm hazırlıkların bu yönde yapıldığını söyledi. Singapur Havayolları, 31 Mart 2023’te sona eren 2022-2023 mali yılına ilişkin sonuçlarını açıkladı. Şirket, 2,16 milyar Singapur Doları yani yaklaşık 1,62 milyar Amerikan Doları net kâr elde ederek, 76 yıllık tarihindeki en iyi finansal sonucunu elde etti. Son üç yıldır üst üste zarar açıklayan şirket, bu türbülanslı dönemi, tarihi bir rekor ile geride bırakmayı başardı. Havayolunun bu yılki hedefi, geçtiğimiz sene yakalanan başarıyı tekrarlamak ve geçmek.