Havacılıkta neredeyse tüm kural ve uygulamaların kökeni, geçmişte yaşanan bazı acı olaylara dayanıyor.
Bu yüzden sektörde ‘havacılığın kuralları kanla yazılmıştır’ argümanı sıkça kullanılıyor.
Özellikle gece uçuşlarında iniş ve kalkış esnasında, tüm ışıklar söndürülerek kabinin tamamen karartılıyor olması da yolcu güvenliği ile doğrudan ilgili bir mesele.
İnsan gözünün karanlığa alışma süresi yaklaşık 5 dakika olarak belirtiliyor.
Uçuşun en çok tehlike arz eden safhaları olan iniş ve kalkış sürelerinde, yolcuların gözlerinin karanlığa alışması amaçlanır.
Eğer bu esnada uçuşta olumsuz bir durum yaşanır ve uçak acilen tahliye edilmek zorunda kalınırsa, yolcuların vakit kaybetmeden koridorda bulunan ve acil çıkışa yönlendiren ışıkları takip ederek kapıyı kolaylıkla bulması hedefleniyor.
Böylesi durumlarda her saniyenin çok değerli olduğunu unutmamak gerek.
✈️Pilotlar da gece uçuşlarına çıkmadan kokpitteki tüm ışıkları kapatır. Göstergelerin ışıkları da minimum seviyede veya çok düşük oranda açık olur. Bu da pilotların karanlıkta gözlerini daha iyi kullanmalarını sağlar. Uçak park edene kadar ışıkları açmazlar.
(Visited 587 times, 1 visits today)
EN YENİ İÇERİKLER
- Beyrut Havalimanı’nda Saat Karmaşası
- Avrupa’nın En Yoğun İş Jeti Rotaları
- Pegasus’un Yeni Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane
- Wizz Air İstanbul Havalimanı’na İlk Uçuşunu Yaptı
- TUSAŞ Ege Üniversitesi’nde Laboratuvar Kurdu
- İstanbul Havalimanı’nda Ramazan Coşkusu
- Yılın Havalimanı Ödülü Yine İstanbul Havalimanı’nın
- Mehmet Nane’ye Hermes Ödülü
- TUSAŞ Dokuz Eylül Üniversitesi ile İş Birliği Yaptı
- TUSAŞ’tan 18 Mart’ta Gövde Gösterisi
EN POPÜLER
- Göz Problemi Olanlar Pilot Olabilir mi?
- Uçak Mühendisliği Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey
- Pilot Olmak İçin Sağlık Koşulları
- Uçak Ne Kadar Hızlı Uçabilir?
- Uçaklar Neden Çok Yüksekten Uçuyor?
- Pilotaj Eğitimi Veren Üniversitelerin Kontenjan ve Ücretleri
- Uçaktaki Işıkların Görevi Ne?
- Şuan Gökyüzünde Kaç Uçak Vardır?
- Uçaklar Ne Kadar Yakıt Tüketiyor?
- Uçaklar Benzinli mi Dizel mi?
30 Mart 2023 tarihi itibarıyla, @ucurbenipegasus Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet T. Nane oldu. 17 yıldır bu görevi üstlenen Ali Sabancı, Esas Holding Yönetim Kurulu Başkanlığı ve Pegasus Hava Yolları Yönetim Kurulu Üyeliği görevlerine devam edecek. https://boardinginfo.com/pegasusun-yeni-yonetim-kurulu-baskani-mehmet-nane/
Türkiye Yüzyılı'nda milletimize olan sözümüzü tuttuk. MMU ve HÜRJET taksi yaptı, ATAK 2 yakında motor çalıştıracak, ANKA 3 de ilk uçuşunu gerçekleştirecek. Binlerce çalışma arkadaşımız ve iş ortaklarımızla ortaya çıkardığımız ürünlerimizi Çanakkale şehitlerimize armağan ediyoruz.