scootHavayolları arasında küresel olarak ölçü kabul edilen ve sektörün Oscar ödülleri olarak lanse edilen Skytrax Ödülleri kısa bir süre önce sahiplerini buldu.
Tamamen yolcu deneyimleri ve puanlamalarına dayandığı için oldukça prestijli olan ödüller kapsamında hem ‘Dünyanın En İyi Havayolları’ belirlendi. Hem de birbirinden özel kategorilerde en iyiler belirlenerek, havayolları ödüllendirildi.
İlgili Haber | Dünyanın En İyi Havayolları
Peki düşük maliyetli (low cost) taşıyıcıların bu sıralamadaki yeri nedir diye merak ediyorsanız; biz sizin için araştırdık. Dünyanın En İyi Havayolları listesine, bir düşük maliyetli taşıyıcı ancak 28. sıradan giriş yapabilmiş.
Top 10 | 2018 Yılı Dünyanın En İyi Havayolları
1- Singapore Airlines
2- Qatar Airways
3- ANA All Nippon Airways
4- Emirates
5- EVA Air
6- Cathay Pacific
7- Lufthansa
8- Hainan Airlines
9- Garuda Indonesia
10- Thai Airways
Dünyanın en iyi low cost taşıyıcıları
10. Scoot
Genel sıralamada kendine 61. sırada yer bulabilen Scoot, Dünyanın En İyi Havayolu ünvanına sahip olan Singapur Havayolları’nın alt markası. Özellikle Uzak Doğu ve Avustralya’ya (Sydney, Melbourne, Perth, Manila, Bangkok ve Hong Kong) odaklanan şirket, 68 destinasyona uçuyor. Bununla birlikte, Singapur’dan Berlin’e ve Atina’ya (Haziran 2018’den beri) uygun fiyatlarla uçarak Avrupa pazarında da varlık göstermeye çalışıyor. Havayolunun uçuş ağındaki ilginç noktalardan biri de Honolulu.
Geçtiğimiz yıl Kopenhag, Viyana, Kahire ve Manchester gibi diğer uzun mesafeli hatlarda da hizmet vereceği konuşulan Scoot’un sözcüsü, daha fazla genişlemelerinin mümkün olmadığını söyleyerek bu dedikodulara son noktayı koydu.
Scoot’un filosundaki 18 tane Boeing 787 Dreamliner öne çıkıyor. Yani onlar da listedeki birçok havayolu gibi modern bir filoya sahip.
İlk Uçuş: 2012
Genel Merkez: Singapur
Filodaki Uçak Sayısı: 45
Uçulan Destinasyon: 68
9. Eurowings
Genel sıralamada kendine 59. sırada yer bulabilen Eurowings, Alman devi Lufthansa’nın alt markası. Sansasyonel kazanın ardından Germanwings markasının adı değiştirilerek piyasaya sürüldü. Son yıllarda uzun menzilli uçuşları da portföyüne eklemeye başladı. Şu anda hem doğu (Bangkok) hem de batıya (Seattle, New York, Las Vegas, Miami, Meksika’da Cancun, Dominik Cumhuriyeti, Küba’da Varadero ve Havana) uçuş düzenleniyor . Kasım 2018’den itibaren Barbados’a uçuşlara başlayacak. Dubai, Boston ve Phuket için de kısa bir süre için teklifler sunuldu. Ancak bu hatlarla ilgili herhangi bir olumlu/olumsuz sonuç açıklanmadı.
İlk Uçuş: 1993
Genel Merkez: Düsseldorf
Filodaki Uçak Sayısı: 109
Uçulan Destinasyon: 79
8. Southwest
Dünyanın en iyi 57. havayolu olan Southwest, low cost anlayışını ilk uygulayan havayolu olma özelliğine sahip. Filosunda inanılması güç bir şekilde 734 tane uçak bulunduran havayolu yine de uçuş ağı olarak Kuzey Amerika ve Karayipler’in ötesine geçemedi. Öyle ki Hawaii uçuşlarına başlayacağını aylar önce duyurmasına rağmen onu bile henüz başlatamadı.
İlk Uçuş: 1971
Genel Merkez: Dallas
Filodaki Uçak Sayısı: 734
Uçulan Destinasyon: 99
İlgili Haber | Uçakta Camdan Fırlayan Kadının Öyküsü
7. IndiGo
Dünyanın en iyi 55. havayolu olan IndiGo, 2005 yılında kuruldu. Kısa bir sürede büyüyen havayolunun 167 uçaklık bir filosu var ve yılda 46 milyon yolcu taşıyor. Bu da onları Hindistan’ın en büyük taşıyıcısı haline getiriyor. IndiGo ayrıca Avrupa ve Kuzey Amerika’nın dışında en büyük üçüncü düşük maliyetli havayolu şirketi durumunda (Malezyalı AirAsia Grubu ve Endonezyalı Lion Air’in ardından)
IndiGo’nun filosundaki 167 uçağın neredeyse tamamı 180 yolcu kapasiteli Airbus A320 ve A320neo uçaklarından oluşuyor. Havayolu, A320neo ailesi uçakların en önemli kullanıcısı durumunda. Ayrıca IndiGo’nun yaklaşık 500 tane uçak siparişi bulunuyor. Bu siparişlerin 405 tanesi A320neo, 25 tanesi A321neoLR (uzun menzilli versiyon) 42 tanesi ise 74 koltuklu ATR 72-600 bölgesel yolcu uçağı.
ATR’ler, IndiGo’nun önümüzdeki birkaç yıl içinde ülkenin uzak bölgelerinde 100’e yakın yeni havalimanının açılmasını öngören Hindistan hükümetinin politikasına destek vermek ve bölgesel bağlantılar ile yolcu sayısının artırılması hedefiyle sipariş edildi.
1,324 milyar nüfusa sahip olan Hindistan’da özellikle orta gelir düzeyindeki büyüme potansiyeli hesaplanamıyor. Bu yüzden, IndiGo şu ana kadar çoktan Southwest ve Ryanair gibi rakipleriyle rekabet edebilecek düşük maliyetli dev bir havayolu olabilirdi.
Şu an için şirketin büyüme konusundaki yol haritası, neredeyse tüm iç destinasyonlarla sınırlı: Dibrugarh, Vadodara, Ranchi, Kozhikode, Indore, Dimapur, Bhubaneswar, Coimbatore, Madurai, Agartala, Bagdogra ve daha önce hiç duymadığınız birçok Hint kentini şirketin uçuş ağında bulabilirsiniz. Sadece bir kaç uluslararası destinasyon da planlar arasında var: Katmandu, Muscat, Doha, Singapur, Colombo, Bangkok, Dubai ve Sharjah. Havayolunun İstanbul’a da uçmayı istediği gelen bilgiler arasında.
İlk Uçuş: 2006
Genel Merkez: Gurgaon
Filodaki Uçak Sayısı: 167
Uçulan Destinasyon: 52
6. WestJet
Dünyanın en iyi 54. havayolu olan Kanada’nın en büyük düşük maliyetli taşıyıcısı olan WestJet, kısa süre önce yine low cost kardeşi Swoop’u kamuoyuna duyurdu. Merkezi yine Calgary’de bulunan Swoop, 4 tane Boeing 737 ile Hamilton, Halifax ve Edmonton gibi bir çok destinasyona hizmet veriyor. Ayrıca Ekim 2018’den itibaren Las Vegas, Orlando ve Tampa uçuşları da başlayacak. Swoop kendisini “havayollarının Robin Hood’u” olarak adlandırıyor. Çünkü herkesin son derece düşük ücretler karşılığında uçması için elinden geleni yapıyor.
İlk Uçuş: 1996
Genel Merkez: Calgary
Filodaki Uçak Sayısı: 174
Uçulan Destinasyon: 108
Bir Bakışta | Dünyanın En İyi Havayolları
Yıl | 1’inci | 2’nci | 3’üncü |
---|---|---|---|
2001 | Emirates | Singapore Airlines | Cathay Pacific |
2002 | Emirates | Cathay Pacific | Singapore Airlines |
2003 | Cathay Pacific | Emirates | Singapore Airlines |
2004 | Singapore Airlines | Emirates | Cathay Pacific |
2005 | Cathay Pacific | Qantas | Emirates |
2006 | British Airways | Qantas | Cathay Pacific |
2007 | Singapore Airlines | Thai Airways | Cathay Pacific |
2008 | Singapore Airlines | Cathay Pacific | Qantas |
2009 | Cathay Pacific | Singapore Airlines | Asiana |
2010 | Asiana | Singapore Airlines | Qatar Airways |
2011 | Qatar Airways | Singapore Airlines | Asiana |
2012 | Qatar Airways | Asiana | Singapore Airlines |
2013 | Emirates | Qatar Airways | Singapore Airlines |
2014 | Cathay Pacific | Qatar Airways | Singapore Airlines |
2015 | Qatar Airways | Singapore Airlines | Cathay Pacific |
2016 | Emirates | Qatar Airways | Singapore Airlines |
2017 | Qatar Airways | Singapore Airlines | All Nippon Airways |
2018 | Singapore Airlines | Qatar Airways | All Nippon Airways |
5. AirAsia X
Dünyanın en iyi 47. havayolu olan havayolu, Air Asia grubunun Kuala Lumpur merkezli uzun menzilli uçuşlar gerçekleştiren alt şirketi. 11 yıl önce FlyAsianXpress olarak piyasaya giren havayolu, kısa bir süre sonra isim değişikliğine gitti. AirAsia Grup, Queens Park Rangers futbol takımının başkanı olarak bilinen Tony Fernandes’e ait.
AirAsia X, hem Londra Gatwick hem de Paris’ten kısa bir süre Malezya’nın başkentine uçtu. Ancak 2012’de yüksek yakıt fiyatları, yüksek vergi ve düşük talep gibi sebeplerle bu uçuşları durdurdu. Avrupa uçuşlarına yeniden başlama fikri zaman zaman konuşulsa da henüz somut bir şey açıklanmadı.
Şirketin uçuş ağında daha popüler tatil destinasyonları var. Güney Kore’de Jeju; ayrıca Auckland, Sydney, Jaipur, Hawaii gibi noktalara uçuluyor. Çok kısa bir süre önce Amritsar uçuşları başladı. Kasım ayında Phu Quoc (Vietnam) ve Aralık ayında Melbourne uçuş ağına eklenecek.
Yakın zamanda yapılan bir araştırma, AirAsia X’in dünyanın koltuk başına maliyet açısından dünyanın en ucuz havayolu olduğunu ortaya koydu.
İlgili Haber | En Ucuz Havayolları
İlk Uçuş: 2007
Genel Merkez: Kuala Lumpur
Filodaki Uçak Sayısı: 22
Uçulan Destinasyon: 26
4. Jetstar Airways
Dünyanın en iyi 46. havayolu olan Jetstar, Avustralya’nın en iyi düşük maliyetli taşıyıcısı durumunda. Havayolu sadece ucuz iç hat uçuşları yapmıyor. Aynı zamanda Güneydoğu Asya ve Güney Pasifik’teki popüler tatil yerlerine de uçuşlar düzenliyor. Bangkok, Phuket, Singapur, Ho Chi Minh City, Rarotonga ve Fiji havayolunun uçuş ağında yer alıyor. Aynı zamanda Çin ve Japonya’ya da uçuyor.
Geçtiğimiz aylarda Avrupa ile Avustralya kıtalarını non-stop uçuşla birbirine bağlayan Qantas’tan müşteri çalmak gibi bir düşüncesi olmayan JetStar uçaklarını Avrupa’daki havayollarında görmemiz pek mümkün görünmüyor.
İlgili Haber | 12 Gün Süren Uçuş Nasıl 17 Saate İndi?
İlk Uçuş: 2003
Genel Merkez: Melbourne
Filodaki Uçak Sayısı: 76
Uçulan Destinasyon: 37
3. EasyJet
Dünyanın en iyi 43. havayolu olan İngiliz easyJet; Ryanair ve British Airways’in yüksek profilli takipçilerinin aksine, herkesin sempati duyduğu turuncu havayolu şirketi durumunda ve sessiz sedasız uçuşlarını sürdürüyor. Şirket geçtiğimiz 10 yıl boyunca istikrarlı bir büyüme sürecinde ve bunu sürdürüyor. 2008’deki 44,6 milyon yolcu sayısı 2017’de 81,6 milyona ulaşarak, dünyanın en büyük sekizinci taşıyıcısı haline geldiler. Şimdi Mevcut 132 destinasyona eklenmesi planlanan yerler Aarhus (Danimarka), Rovaniemi (Finlandiya) ve Akabe (Ürdün)
İlk Uçuş: 1995
Genel Merkez: Londra Luton
Filodaki Uçak Sayısı: 167
Uçulan Destinasyon: 132
Bir Bakışta | Avrupa’nın En Büyük 10 Havayolu
2. Norwegian
Dünyanın en iyi 32. havayolu olan Oslo merkezli havayolu 25 yıldır Avrupa semalarında hizmet veriyor olsa da; 2002 yılında düşük maliyetli (low cost) taşıyıcı sınıfına geçiş yaptı. Ardından da uzun mesafeli rotaları uygun fiyatla bilet satarak uçuş ağına eklemeye başladı.
Havayolu ile puanda 4 ayrı kıtada Austin, Boston, Buenos Aires, Chicago, Orlando, Denver, Miami, New York, Los Angeles, San Francisco, Seattle ve Singapur gibi noktalara uçmak mümkün. Aynı zamanda bu yılın sonuna doğru Florida’da Tampa akabinde de Tokyo, Şangay ve Pekin şirketin uçuş ağına eklenecek.
İlk Uçuş: 1993
Genel Merkez: Fornebu
Filodaki Uçak Sayısı: 51
Uçulan Destinasyon: 153
1. AirAsia
Dünyanın en iyi 28. havayolu olan AirAsia, yolcuların en memnun olduğu low cost taşıyıcı durumunda. Aynı listede iki sıra birden kapan havayolu grubu, eğer SkyTrax uzun menzilli ve kısa menzilli uçuşlar yapan havayollarını ayırmak gibi bir uygulama yapmamış olsaydı tek bir sırada yer alabilirdi.
İlk Uçuş: 1993
Genel Merkez: Kuala Lumpur
Filodaki Uçak Sayısı: 89 (alt şirketlerin uçakları hariç)
Uçulan Destinasyon: 74 (alt şirketlerin destinasyonları hariç)