Wizz Air Business Class Yolcuları Nasıl Utandırdı?

Havayolları arasındaki iklim değişikliği atışması giderek büyüyor!

Havayolu endüstrisinde yer alan şirketlerin üst düzey yöneticileri iklim değişikliğini gündemlerine almaları gerektiğinin farkında. Kimi havayolları bunu bir şekilde projelendirerek uygulamaya koyuyor. Örneğin Hollandalı KLM, insanları Amsterdam-Brüksel gibi daha hatlarda hızlı trenle yolculuk etmeye teşvik ediyor.

Bu durumu kişiselleştirerek farklı boyutlara taşıyan havayolu yöneticilerini de görmeye başladık. Örneğin Lufthansa ve Wizz Air CEO’larının atışması son derece ilginç bir hal aldı.

Lufthansa CEO’su Carsten Spohr, çok ucuza uçuş yapan düşük maliyetli (Low cost) havayollarının, temelde havayolu seyahatleri için çok fazla talep yarattığı; bu yüzden daha fazla sefer yaptıkları için “ekolojik açıdan sorumsuz” davrandıklarını söyledi. Objektif açıdan değerlendirildiğinde bu mesajın, Lufthansa’nın iş stratejisi üzerindeki en büyük tehditlerden biri olarak gördüğü ultra düşük maliyetli taşıyıcılara karşı bir gönderme olduğu çok açıktı.

İlgili Haber | Uçuşlara Ekoloji Vergisi Geliyor!

Wizz Air CEO’su József Váradi, buna cevaben full servis hizmet veren havayollarının business sınıfının yasaklanması gerektiğini düşündüğünü söyledi. Váradi: ‘çünkü karbon ayak izi, business class sınıfında çok daha yüksek ve Wizz Air, Avrupa’daki tüm havayolları arasında en düşük karbon ayak izine sahip’ diye ekledi.

Wizz Air’in business class yolculara açtığı savaş henüz bitmişe benzemiyor. Havayolunun resmi twitter hesabından kısa süre önce bir video paylaşıldı. British Airways, Lufthansa ve Austrian Havayolları’nın da etiketlendiği videoya üst yazı olarak “konuşmamız gerek” ibaresi eklendi.

Oldukça cesur bu reklam, business class yolculara olan bakış açısı ve algıyı tamamen farklı bir seviyeye çekiyor. Reklam, Business sınıfı yolcuları ve full servis havayollarına bir çağrı yaparak başlıyor. ‘Gezegenimize büyük zarar veriyorsunuz’ diyerek adeta Business class yolcuları hedef gösteren videoda, Wizz Air’in de uçmayı sevdiğini ve kendilerini paylaşım ekonomisinin bir parçası olarak gördüklerinin altı çiziliyor.

Reklamın devamında Business class yolcuları, büyük arabalara tek başlarına binen insanlarla karşılaştırılıyor; yoğun otoyol trafiği ve araçların egzoz dumanlarına ait görüntüler sunuluyor. Wizz Air yolcularının kabin bagajı kısıtlaması nedeniyle “seyahatlerinde sadece gerekli olan eşyalarını yanlarına aldıkları” iddia ediliyor.

İlgili Haber | Küresel Isınma Türbülansları Artıracak!

Daha sonra Wizz Air yolcularının paralarını mümkün olduğunca tecrübe amaçlı kullandıkları vurgulanırken, “siz” business sınıfına ciddi paralar ödeyip ağır bagajlarla uçuyorsunuz diyerek yine bir yargı ortaya konuluyor Üstelik kabinde boş kalan koltukların neden olduğu çevresel hasara değip değmeyeceği de sorgulanıyor.

Videonun sonunda ise “Business class sınıfında uçmak gibi geleneksel seyahat yöntemlerinin sonuna geldik” gibi son derece ciddi bir başka yargıda daha bulunuluyor.

İlgili Haber | Uçuşlarınızda Çevreye Verdiğiniz Zararı Nasıl Telafi Edebilirsiniz?

Full servis havayollarının bu reklama nasıl bir cevap verecekleri merak konusu.

Muhammed YILMAZ

adbanner