Aşı Olan Yolcular Karantinaya Girecek mi?

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA, Dünya Sağlık Örgütü’nden, aşılanmış yolcular için karantina gereksinimlerinin sona ermesini resmi olarak desteklemesini talep etti.

IATA, uzun zamandır hükümetleri, hava yolculuğu talebinde süregelen düşüşün en önemli sebebi olarak gördüğü seyahat kısıtlamaları ve karantina gereksinimlerini sona erdirmeye zorluyor. IATA’nin yeni mücadele konusu, seyahat kısıtlamalarının hafifletilmesinin desteklenmesi ve COVID-19 aşısı olan bir kişinin, seyahat ettiği ülkede karantina uygulamasına tabii olmaması için Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından karar alınması.

IATA’ya göre, WHO tarafından bu ilkenin kabul edilmesi, havayolu endüstrisinin ayakta kalabilmesi için hayati öneme sahip olacak ve dijital seyahat karnelerinin gelişimini hızlandıracak.

IATA’nın yolcu konularından sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Nick Careen: “İhtiyacımız olan şey, WHO’nun bu ilkeyi açıklaması. Böylece aşı olduktan sonra, bu çemberlerden geçmek gerekliliği evrensel bir kabul olarak ortadan kaldırılacak” görüşünü paylaştı.

Careen ayrıca, dijital seyahat karnelerinin önemli bir unsuru olan aşı sertifikaları için, uluslararası ortak standartlar geliştirilmesi konusunda, yetkililerin daha hızlı hareket etmesi gerektiğini belirtti.


İlgili Haber | Uçuşlarda Dijital Sağlık Karnesi Dönemi


Kağıt temelli akreditasyonların, usulsüzlüklere daha açık olduğunu ve dünya çapında bir çok sahte uçuş öncesi test sonucu vakası ortaya çıktığını belirten Careen, bunu aylardır önerdiklerini yineledi. Dünya Sağlık Örgütü’nün bu sorunları bir an önce bitirmek için harekete geçmesi gerektiğini belirten Careen, o zaman bile, her hükümetin standardı hemen benimseyeceğinin bir garantisi yok. Acele etmenin bu yüzden gerekli olduğu görüşünü paylaştı.

Şu anda, WHO’nun COVID-19 Acil Komitesi, ülkelerin gelen yolculardan aşı kanıtı talep etmelerini önermiyor ve bunun yerine test ve karantina prosedürlerini tercih etmeye devam ediyor. WHO’ya göre bu, aşıların virüsün bulaşıcılığını azaltmadaki etkisinin henüz tam olarak bilinmemesinden kaynaklanıyor. Ülkelerin bunun yerine güvenli seyahat için koordineli, kanıta dayalı tedbirler uygulaması gerektiği düşünülüyor.

Hem havayolu hem de seyahat endüstrisi, pandemi sürecindeki enerjisinin çoğunu, seyahat kısıtlamaları konusunda bütünleşik bir yaklaşım benimsemek için hükümetleri göreve davet etmeye harcadı. Çünkü yetki alanlarındaki tutarlılık eksikliği, başta havayolları olmak üzere ve tüm şirketlerin plan yapabilmesini imkansız hale getirdi.

Careen’e göre, IATA’nın aşılama sonrası karantinasız seyahat yönündeki son çabası, ABD’nin Hastalık Kontrol ve Korunma Merkezleri  (CDC) ile birlikte Yunanistan hükümet tarafından da desteklendi.

Avrupa Birliği’ndeki ülkelerle ve Avrupa’nın havacılık güvenliği otoritesi EASA ile görüşmelerin sürdüğü de biliniyor.

adbanner