Uçak motorları düzenli olarak kullanılmak üzere üretilir. Herhangi bir nedenle, uzun süre kullanılmayacağında, motorun düzgün çalışır durumda kalmasını sağlamak için, motorun hava alığının, brandalar ile kapatılması dışında, alınması gereken çok önemli aksiyonlar vardır.
Uzmanlar, motor sorunlarını önlemek için, haftada en az bir kez 30 dakika ile 1 saat arasında motor çalıştırmayı tavsiye etseler de ekonomik şartlar, kısıtlanmış bütçeler ve artan işletme maliyetleri nedeniyle bunu gerçekleştirmek pek mümkün olamayabiliyor.
Bazı durumlarda, uçakların motorlarının yanma odalarında, yoğuşma sonucu oluşan suyun buharlaşması için yeterli şartlar sağlanmaması nedeniyle korozyon (pas) meydana gelir. Ancak bu çok nadir rastlanan bir durumdur. Motordaki korozyon oluşumunun en yaygın nedeni, uçağın uçmayıp yerde beklediği zamanların uzamasıdır.
Uçakta korozyon oluşumunu önlemek için alınması gereken bir kaç temel aksiyon vardır. Bir kaç haftadan uzun süre yerde bekleyecek (Storage) uçaklar için paslanma önleyici koruyucu yağlar kullanılır. Bu yağlar, motor yatakları ve pistonlarında, pas ve korozyon oluşumunu engeller. Bu koruyucu yağlar, yağlama maddesinin metal parçaları kimyasal olarak korumasına izin veren, pas ve korozyona karşı üstün bir koruma sağlayan, güçlü korozyon önleyicilerle özel olarak formüle edilir ve üretilir.
Bu tür koruyucu yağlar, uçağın normal kullanım sürecinde, motorları koruyan külsüz dağıtıcı katkı maddeleri içermedikleri için, uzun uçuş saatlerinde kullanımları uygun değildir.
Uçağı, uzun süreli park (Storage) pozisyonuna hazırlarken, mevcut yağı boşaltmak ve koruyucu yağ ile değiştirmek gerekir. Ardından kalan yağı tamamen temizlemek için, uçağın en az 30 dakika uçurulması önerilir. Bu sayede yeni sıvı, motorda tamamen dolaşarak, tüm motor parçalarına ulaşmış ve nüfuz etmiş olur. Böylece, uçak yerde kaldığı sürece, motorlar çok daha iyi şartlarda korunur.
Uçak, ayda sadece birkaç kez, bir saatten daha uzun süre uçurulacaksa, ekstra pas ve korozyon korumasına gerek duyulmaz.