Uçak bileti alırken, ücretleri yüksek, ismi büyük havayollarından kaçıyorsanız; bundan böyle daha şanslısınız demektir.
Routesonline tarafından yapılan yeni bir araştırmanın sonucu, 2018 yılının ilk yarısında, sektörde en hızlı büyüyen 10 havayolunun 8’inin düşük maliyetli (low cost) havayolları kategorisinde olduğunu söylüyor.
Top 10 | 2018’de En Hızlı Büyüyen 10 Havayolu
- GoAir
- Frontier Airlines
- Spring Airlines
- Avianca
- Wizz Air
- Vietjet
- Citilink Indonesia
- Sriwijaya Air
- IndiGo
- Eurowings
Hintli havayolu şirketi GoAir, bu yılın ilk altı ayında, 2017 yılının aynı dönemine kıyasla yüzde 30,7’lik büyüme oranı yakalayarak listenin zirvesine oturdu. Geçtiğimiz yılın aynı döneminde, yolcularına toplam 5,6 milyon koltuk sunan GoAir; bu yıl sunduğu koltuk sayısını 1.7 milyon artırarak 7.3 milyona ulaştı. Bu yüksek artışa sebep olan şey, havayolunun mevcut hatlardaki frekans artışı ve iç hatlarda çok sayıda yeni destinasyona uçuş başlatması oldu. Kasım 2005’te dünya kamuoyuna duyurulan Wadia Group’un sahip olduğu Mumbai merkezli havayolu, Hindistan’daki 23 noktadan haftada 1.550’nin üzerinde uçuş yapıyor.
Havayolu için, yılın en hızlı büyüyen pazarları Ahmedabad, Bengaluru ve Hyderabad olurken; bu yıl uçuş ağına eklenen yeni rotalar arasında en önemlileri, Ahmedabad – Chandigarh, Delhi – Nagpur ve Haydarabad – Lucknow oldu.
GoAir filosunda şu an 19 tane Airbus A320-200 ve 19 tane Airbus A320neo aktif olarak görev yapıyor. Havayolunun ayrıca Airbus’a 125 tane A320neo siparişi bulunuyor. Şirketin A320neo uçaklarının tamamı Pratt & Whitney motorlarından güç alıyor.
GoAir CEO’su Cornelis Vrieswijk 30 Ağustos 2018’de yaptığı basın toplantısında, Ekim ayı itibariyle ilk uluslararası uçuşlara başlayacaklarını açıkladı. Havayolunun ilk dış hat uçuşları Mumbai ve Delhi’den Phuket ve Malé’ye gerçekleşecek. Haziran ayında havayolu şirketinin kadrosuna katılan Vrieswijk, uçuş ağlarını daha da genişletmek için yeni fırsatlar aradıklarını söyledi.
Bir başka Hintli havayolu IndiGo ise, yılın en hızlı büyüyen 10 havayolu listesine dokuzuncu sıradan girdi. Geçtiğimiz yıl yolcularına 34.5 milyon koltuk sunabilen havayolu, bu yılın ilk altı ayında yüzde 18.8 oranında büyüme oranı yakalayarak, sunduğu koltuk kapasitesini 34.5 milyona çıkardı.
Havayolu, ilk altı aylık süre içinde, Pratt & Whitney motorlarında yaşanan problem nedeniyle A320neo uçaklarını bir süre yerde tutmuş olmasına rağmen böyle bir büyüme oranı yakalaması ile şaşırttı. IndiGo şu anda filosundaki 127 A320-200 ve 41 tane A320neo uçağıyla hizmet veriyor. Havayolunun Airbus’a 364 tane A320neo ve 25 tane A321neo siparişi bulunuyor. IndiGo, 2018’in ilk yarısında, Hindistan’ın iç hatlar pazarında yüzde 40.3’lük bir kapasite payına sahipti.
Ülke, 2025 yılına kadar dünyanın en büyük üçüncü havacılık pazarı olma iddiasındayken, IndiGo ve GoAir arasındaki kızışan rekabet, Air India ve Jet Airways üzerindeki baskıyı artırıyor. Öte yandan Qatar Airways, Hindistan’da kısa mesafeli hatlarda yolcu taşımaya başlatma isteğini resmi olarak dile getirdi.
GoAir’in arkasında listenin ikinci sırasında ABD’li havayolu Frontier yer aldı. Yılın ilk altı ayında yüzde 23,3’lük büyüme yakalayan Frontier, 2017 yılının ilk yarısında sunduğu 9,2 milyon koptuk kapasitesini, bu yıl 11,3 milyona yükseltti. Havayolunun bu yıl merkezi olan Denver Havalimanı’ndan yeni uçmaya başladığı 19 destinasyon arasında en çok öne çıkanlar, Buffalo, Grand Rapids, Jacksonville ve Myrtle Beach oldu.
Şangay merkezli Spring Havayolları ise 2018’in ilk yarısında sunduğu koltuk kapasitesini 2.1 milyon artırarak, listede üçüncü sırayı aldı.