Global Airlines Daha Fazla A380 İstiyor

İngiltere merkezli Global Havayolları, transatlantik rotalarda gerçekleştirmeyi planladığı uçuşlarını genişletme stratejisi kapsamında, Airbus A380 pazarını da dikkatle takip ediyor. Halihazırda dört adet A380 için sözleşme imzalayan şirket, önümüzdeki on yılda filonun genişletilmesine ilişkin farklı muhattaplarla görüşmelerini sürdürüyor. Her kıtada varlık göstermeyi planlayan havayolunun, 2024 yılının ikinci yarısında uçuşlara başlaması bekleniyor.

İngiltere merkezli havayolu Global Airlines, uçuş ağını genişletmeye hazırlanırken, Airbus A380 pazarını aktif olarak tarıyor. Havayolunun Ticari Direktörü Richard Stephenson, İstanbul’da düzenlenen Routes World etkinliğinde konuştu. “Şu anda mevcut olan veya pazara sunulması düşünülen her A380 radarımızda yer alıyor. Potansiyel satın almaları tartışıyoruz ya da bu görüşmeler için en iyi yaklaşımın nasıl olması gerektiği ile ilgili stratejisi belirliyoruz,” ifadelerini kullandı.

Gelecek On Yılda Filoyu Geliştirecek

Stephenson, yaptığı konuşmada, dünya çapında 251 adet A380 üretildiğinden bahsederken, havayolunun araştırdığı A380’lerin kesin sayısı konusunda ise temkinli davrandı. “Uçak satın almak, aceleye getirilmemesi gereken kapsamlı bir süreç. Odak noktamız, önümüzdeki 5-10 yıl içinde filomuzu nasıl genişleteceğimize odaklanıyor” cümleleri ile iddialarını ortaya koydu.

Airbus A380 Pazarına Giriş

Global Airlines’in, Airbus A380 uçaklarına ilgisi yeni değil. Şirket, halihazırda dört adet A380 satın almak için anlaşma imzaladı. 9H-GLOBL olarak tescillenen açılış uçağı, kısa süre içinde, ABD merkezli operatör Hi Fly’dan Malta menşeili hava operatörü sertifikası (AOC) kapsamında kiralanacak. Bu uçak, önümüzdeki haftalarda revizyon için Portekiz’e gidecek.

Merkezi Lizbon’da bulunan ve eski bir A380 operatörü olan Hi Fly’ın, Global Airlines’ın teknik ortağı olduğunun duyurulması dikkat çekici. Stephenson gelecek planlarının da altını çizerek şunları söyledi: “Zamanla,rutin operasyonlarımız için Birleşik Krallık’taki bir AOC’ye geçmeyi hedefliyoruz.”

Operasyonel Planlar ve Hizmetler

Tarifeli seferlerine 2024’ün ikinci yarısında başlaması planlanan Global Airlines, New York’a her gün, Los Angeles’a haftada dört uçuş planladı. Ancak havayolunun hırsı, transatlantik rotalarla sınırlı değil. Tüm kıtalarda operasyonel temas noktalarına sahip olmayı hedefleyen Global Airlines projesine dair şüpheler üzerine konuşan Stephenson samimi bir şekilde şunu ifade etti: “Bir havayolu şirketi kurmanın zorluklarının tamamen farkındayız ancak hazırlıklıyız.”

A380 Stratejisine Güven

Özel bir A380 operatörü olarak, Stephenson’un uçağın kapasitesi konusunda hiçbir çekincesi yok. Oluşan talebi vurgulayan Stephenson’un, “Bir A380’i doldurmak için transatlantik pazarın yalnızca marjinal bir payına ihtiyaç var” dedi.

Havayolunun A380’leri iki farklı oturma düzenine sahip olacak. Biri yaklaşık 470 koltuklu, diğeri ise 450’ye yakın olması bekleniyor. Tüm uçaklar, first class, Business class ve ekonomi bölümlerini kapsayan, üç sınıflı bir kabin içi tasarıma sahip olacak. Stephenson ayrıca yakında çıkacak ‘versiyon iki’ ile uçaktaki yeni Business class koltuklara kısaca değindi. Yolcuların ikramlara erişmesi için her kabinde bir “ortak” alanın olması gerektiğinden bahsetti.

adbanner