Yolcu trafiğinde istikrarlı bir artışa imza atan Ryanair Grubu CEO’su Michael O’Leary, havayolunun güçlü performansı ve öngörülen karlılık seviyesinin yakalanması durumunda 100 milyon Euro tutarında prim alcak. Ryanair, piyasa değeri bakımından Delta Air Lines ve Singapore Airlines gibi dev şirketleri geride bırakarak dünyanın en büyük havayolu şirketi haline geldi.
İrlandalı düşük maliyetli dev havayolu Ryanair CEO’su Michael O’Leary, havayolunun hisse fiyatlarının artmasıyla birlikte, 100 milyon Euro’luk dev bir prim alabilir. Bütçe dostu havayolu, pandemi sonrası çok sayıda yolcunun geri dönüşüyle birlikte, çok iyi bir performans gösteriyor.
Pandemi sonrası yaşanan seyahat patlaması, havayolunu çok ciddi bir kârlılık hedefine yönlendirdi. Eğer, 2023 mali yılı sonuna kadar, hedeflenen kârlılık tutturulursa, O’Leary 100 milyon Euro’luk çeki cebine koyabilir.
Bu yıl Avrupa genelinde çok ciddi bir yolcu patlaması yaşandı. Ryanair, easyJet ve Wizz Air gibi düşük maliyetli havayolları, bu talebi en doğru şekilde değerlendirdi.
Ryanair, daha önce yıllık kârın 1,6 milyar ile 1,8 milyar Sterlin arasında olacağını tahmin etmişti. Yakıt ve bilet fiyatlarındaki artışa rağmen Eylül ayı sonunda, 100 milyondan fazla yolcuya hizmet veren şirketin hisseleri 18,99 Euro’ya ulaştı.
City A.M. tarafından hazırlanan bir rapora göre, Ryanair hisseleri 21 Euro’ya ulaşırsa veya vergi sonrası yıllık karlılık 2,2 milyar Euro’ya ulaşırsa, O’Leary yaklaşık 100 milyon Euro tutarında bonus hakkına sahip olacak.
Ryanair’in sansasyonları ve sivri dilli açıklamarıyla ünlü CEO’su O’Leary, en son bir kaç ay önce, iklim aktivistleri tarafından, suratına pasta fırlatılmasıyla ve siparişlerin gecikmesi nedeniyle Boeing’i tehdit etmesiyle gündeme gelmişti.
Piyasa değerine göre en büyük havayolu
Şirketleri piyasa değerine göre sıralayan çevrimiçi bir araç olan Companies Market Cap, Ryanair’in artık piyasa değeri açısından dünyanın en büyük havayolu şirketi olduğunu açıkladı. Düşük maliyetli havayolu, Delta Air Lines, Singapore Airlines, Southwest ve Air China gibi bazı önemli markaları geride bırakmayı başardı.
Havayolunun piyasa değeri şu anda 29,63 milyar Dolar. Geçtiğimiz yıla kıyasla havayolu, yolcu trafiğinde %11 artışla 105,1 milyona ulaştı. Üstelik bu başarı, yüksek yakıt fiyatlarının müşterilere yansıtıldığı ve havayolunun bilet fiyatının %24 artarak 63 dolara yükseldiği bir dönemde yaşandı. Geçtiğimiz bir yıl boyunca Ryanair’in uçakları yüzde 95 doluluk oranıyla uçtu. Bu da yüksek bilet fiyatlarına rağmen insanların seyahat etme konusunda güçlü bir isteğe sahip olduğunun sinyalini verdi.
Ryanair işini genişletiyor ve fırsat gördüğü yerde para harcıyor. Şirket, geçtiğimiz günlerde Fas’a yönelik 1,4 milyar Dolar yatırımla en kapsamlı yaz programını açıkladı. Genişleme, bölge ekonomisini canlandırması ve binlerce yeni iş yaratması beklenen 11 yurt içi ve 24 uluslararası rotayı içeriyor.
Fas’taki rekor yaz tarifesinde 35’i yeni olmak üzere 175 rotada haftalık 1.100’den fazla uçuş gerçekleştirilecek. Açıklanan tarifeye göre, yolcu trafiğinin %33 artışla beş milyonun üzerine çıkması bekleniyor.
Kuzeybatı Fas’taki Tanca şehri, Ryanair’in Kuzey Afrika’daki dördüncü merkezi olacak. Havayolu oraya iki yeni uçak konuşlandırmak için 200 milyon Dolar yatırım yapacak. Ryanair’in Birleşik Krallık ağı da genişliyor ve havayolu, İngiltere’deki 22. merkezi olarak Norwich’i seçti.
Havayolu şirketi sıklıkla sosyal medyada şakalara ve caps’lere konu olsa da sunduğu ucuz bilet alternatifleriyle, sürekli sağlam bir müşteri kitlesinin keyfini çıkarmaya devam ediyor. Bu durum şirketin finansal sonuçlarına da yansıyor.