Avrupalı imalatçı Airbus, Haziran 2019’da, Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı’na (EASA) A350-1000 modelinin maksimum oturma kapasitesinin artırılması için başvuruda bulundu. Otorite, mevcut A Tipi acil durum çıkışlarının daha fazla yolcu için uygun olmadığını gerekçesiyle başvuruyu reddetti.
Ancak Airbus, bu kararın üzerine A + acil durum çıkışlarının yeni şemasını geliştirip tekrar başvuruda bulundu.
Geliştirilen ve değiştirilen Tip A + acil çıkışların montajı ile maksimum yolcu kapasitesinin 440’dan 480’e çıkarılması EASA tarafından onaylandı.
EASA, uçaktaki dört adet acil çıkış kapısı çiftinin hepsinde çift şeritli tahliye kaydırağı (silde) olan yeni bir sisteme onay verdi.
İlgili Haber | A350’nin Fikirden Ürüne Dönüş Hikayesinden Öne Çıkan Detaylar
Değiştirilmiş acil çıkış sistemleri sonucu artan kapasite, uçuş güvenliğini etkilemiyor. Bununla birlikte, her bir A + çıkış çifti için uçuş operasyonlarına ilave bir kabin ekibi üyesi gereksinimi oluştu.
Onay alınan bu kapasite artışının Airbus’a, özellikle de A350-1000 programında, en büyük rakibi Boeing 787 veya 777X’e karşı ek avantajlar ve daha fazla rekabet gücü sağlayacağı düşünülüyor.
Muhammed YILMAZ