Berlin Brandenburg Havalimanı Ne Zaman Açılacak?

Berlin’in yeni havalimanı – Berlin Brandenburg Havalimanı (BER), planlanandan tam dokuz yıl sonra, 31 Ekim 2020’de açılacak. Havaalanı CEO’su Engelbert Lütke Daldrup açılış tarihini, Denetleme Kurulu’na bildirdi.

Havaalanı işletmecisi Flughafen Berlin Brandenburg GmbH, 31 Ekim tarihinin, alandaki resmi ilk iniş günü olacağını ve Berlin Tegel Havaalanı’ndan yeni tesise geçiş döneminin resmi başlangıcı olduğunu onayladı.

BER’in normalde 2011 yılında açılması gerekiyordu. Tesis yangından korunma standartlarının yetersiz kalması ve yürüyen merdivenlerin karmaşık olduğunun kanıtlanması nedeniyle açılış defalarca ertelendi. Daha önceki sistemler sökülmek zorunda kaldı ve yeni bir onay süreci başladı. Havaalanı yönetimi, daha sonra yol haritasındaki sapmalar ve hedef tutarsızlıkları nedeniyle açılışı  birkaç kez daha erteledi.

Kentin geleceği için öngörülen hava trafiği için yetersiz kabul kalacağı düşünülen Tegel ve Schönefeld havaalanlarının yerini alması beklenen havalimanı inşaatı 2006 yılında 2,83 Milyar Euro’luk başlangıç ​​bütçesiyle başladı. Projenin toplam maliyeti şimdi 7 milyar Euro’ya yükseldi.

Havaalanının denetleme kurulunun başkanı Rainer Bretschneider, bazı karmaşık görevlerin tamamlanmaya devam ettiğini ancak açılış tarihinin bu defa kesin olması nedeniyle iyimser olduğunu açıkladı.

Analistler, siyasi müdahaleyi gecikmelerin ana nedenlerinden biri olarak görüyor. İnşaat aşamasında, inşaat planlama ofisi ile sözleşme sonlandırıldı ve havaalanı işletmecisi, kaynak ve uzmanlığa sahip olmadığı bir görev olan planlama ve inşaat denetimini devraldı.

İlgili Haber | Berlin Brandenburg Havalimanı 20 Yıldır Neden Açılamıyor?

BER’e geçiş üç adımda gerçekleşecek. İngiltere’nin ultra düşük maliyetli havayolu easyJet, 31 Ekim’deki inişini yeni havalimanına yaparak, Brandenburg Havalimanı’nı ilk kullanan havayolu olacak. Diğer operatörler 3 ve 4 Kasım’da easjJet’i izleyecek. Tegel Havalimanı ise 8 Kasım’da tamamen kapatılacak.

Yeni havalimanını bekleyen zorluklarından biri kapasite kısıtlamaları. Şehrin en büyük oyuncusu olan easyJet gibi hızlı büyüyen taşıyıcılar tarafından yoğunlaşan hava trafiği, beklenenden daha hızlı şekilde özellikle son birkaç yılda çift haneli oranlarda büyüdü. Brandenburg’un bu büyüme trendine nasıl yanıt vereceği merak konusu.

Bir Bakışta | Brandenburg Neden Açılamıyor?

  • Teknik sorunlar, planlama hataları ve tartışmalar gibi çeşitli konular nedeniyle açılış defalarca ertelendi.
  • İnşaat planlama şirketi 2010 yılında iflas ilan etti.
  • 2012 yılında, havaalanının yangından korunma ve alarm sisteminin sorunları olduğu tespit edildi.
  • 2013 yılında, Avrupa Birliği (AB), havaalanının uçuş rotaları için Almanya’nın AB çevre koruma yasalarını ihlal edip etmediği konusunda bir soruşturma başlattı.
  • 2014 yılında, Berlin’deki diğer iki havaalanın artan hava trafiği, Berlin Brandenburg Havalimanı’nın planlanan tam kapasite ile açılsa bile yetersiz kalabileceği endişesini doğurdu. Bu nedenle, havalimanının açılmadan önce yeniden tasarlanması gerekiyordu.
  • 2015 yılında, Siemens, Bosch ve Deutsche Telekom birimi olan T-Systems’in havalimanındaki çalışmaları hakkında sahtekarlık iddiasıyla bir soruşturma başlatıldı.
  • Ayrıca, havaalanı müdürü Imtech yangın koruma sistemi şirketinden rüşvet almaktan hapse atıldı. Güvenlik testi firması TÜV, havaalanı sahasında 800 kablo ihlali keşfetti.

Muhammed YILMAZ

adbanner