Türkiye’de havayolu ulaşımı, uygun fiyat, güvenilirlik, konfor, zaman ve ulaşım ağı gibi nedenlerle büyümeye devam ediyor. 2016 yılında, iç ve dış hatlarda 1 milyon 829 bin uçuşta yaklaşık 174 milyon yolcu havayolunu tercih etti.
〰〰〰
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün gökyüzünde kural tanımayan yolculara verilen idari para cezalarını içeren yönetmelikte yaptığı değişiklikler, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
〰〰〰
Yapılan değişikliğe göre,
uyarıya rağmen elektronik cihazları çalıştırmaya devam eden
uyarıya rağmen emniyet kemerini bağlamayan
yerine oturmayan
baş üstü dolabını kapatmayan
başka yolcular veya kabin ekibiyle tartışmaya devam eden
kabin ekininin görevini yapmasına güç kullanarak engel olan
kabin ekibinin verdiği talimatları yerine getirmeyen
uçuş emniyet ve güvenliği için tehdit oluşturan davranışlarda bulunan yolculara verilecek ceza 1500 TL’ye çıkarıldı.
〰〰〰
Uçak içerisinde sigara dahil tüm tütün mamullerini tüketmenin cezası da 1500 TL olarak belirlendi. Eylül 2016’da, Kazablanka-İstanbul seferini yapan uçakta sigara içen yolcuya, 1162 TL para cezası kesilmişti.
〰〰〰
Son dönemde sıkça duyduğumuz, uçağa lazer tutmak ve kule ile kokpit arasındaki haberleşme hattına müdahale etmenin cezası 10 bin TL şeklinde belirlendi.
〰〰〰
Yönetmelik, havalimanlarında, uyarılmasına rağmen elle aranmaya karşı gelen, güvenlik personelinin işini yapmasına engel olan yolculara da 2 bin TL para cezası öngörüyor.
〰〰〰
Ucuza uçak bileti aldım diye sevinen yolcu, kuralları çiğneyen davranışlarda bulunması halinde bilet fiyatının neredeyse 10 katı para cezasıyla karşılaşabilir. Daha da ileri gidip uçuş güvenliğini tehlikeye atması durumunda, uçağın zorunlu iniş yapmasına sebep olursa ciddi maddi yaptırımların dışında, hapis cezası gibi durumlarla karşılaşabilir. Bu kuralların caydırıcı olması çok önemli. Çünkü bunlar sadece ceza değil, tüm yolcular için uçuş emniyeti anlamına geliyor.