Bangkok merkezli Thai Airways, ismi uzun olan yolcudan ekstra ücret alarak bir skandala imza attı. Üstelik sorunun nedeni havayolunun kendi yazılımıydı.
Her şey geçtiğimiz çarşamba günü bir yolcunun sosyal medya paylaşımı ile ortaya çıktı. İddiaya göre, internet üzerinden Thai Havayolları’nın uçuşuna ailesi ile birlikte bilet alan yolcu, uçuş için havalimanına geldiğinde; kendisinden check-in kontuarında kişi başı 3.000 Baht (yaklaşık 95 Dolar) ekstra ücret talep edildi. Gerekçe olarak ise bileti satın alırken yazılan isimler ile pasaporttaki isimlerin birbirini tutmuyor olmasıydı.
Yolcu, bilet alırken isimleri tam olarak yazmaya sistemin izin vermediğini söyledi. Bu yüzden isimleri kısaltarak yazmaya çalıştığını; bilet alabilmek için bunu yapmak zorunda kaldığını anlattı.
Thai personeli yapılacak tek şeyin uçak biletlerini değiştirmek ya da bu uçuşta yer almak istiyorlarsa muhtemelen farklı bir fiyatla yeniden bilet almaları gerektiğini söyledi.
İlgili Haber | Yanlış Uçakta Yanlış İsimle Uçmak!
Yolcu, havayolunun Royal Orchid Plus sadakat programının üyesi olduğunu ve üye numarası üzerinden kendisini tanımlamalarının mümkün olduğunu savunsa da çabalar sonuç vermedi. Personel yolcuya e-posta yoluyla bir şikayette bulunmasını önerdi.
Olaydan iki gün sonra, Tayland’ın bayrak taşıyıcı havayolu, Facebook hesabı üzerinden, müşterinin karşılaştığı sorunun, internet rezervasyon sisteminde izin verilen karakter sayısının sınırlandırılmış olmasından kaynaklandığını açıkladı.
Thai’nin satıştan sorumlu başkan yardımcısı Wiwat Piyawiroj: “internet rezervasyon sistemi bilet rezervasyonu yaparken ad ve soyad için 25 karaktere kadar izin veriyor. Yaşanan durum için özür dileriz” dedi.
Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü kurallarına göre, rezervasyondaki isim ile yolcunun seyahat için yanında bulundurduğu belgedeki ismin bire bir aynı olmaması durumunda, check-in yapmasına kesinlikle izin verilmiyor.
Thai, yolcudan aldıkları ücretin kendisine iade edileceğini ve internet rezervasyon sisteminin güncellenerek bu tarz sorunların önüne geçileceğini açıkladı. Ayrıca havayolu, aynı sorunu yaşama ihtimali olan yolcular için daha açık talimatlar belirleme kararı aldı. Benzer sorunla karşılaşan yolcuların, şirketin müşteri hizmetlerini aramalarını; görevli personelin, yolcunun tam ismini rezervasyon sistemine manuel olarak kaydetmesi gerektiğini duyurdu.