Pilotlar Pisti Neden Pas Geçer? – Boarding Info

Written by 17:45 Bunları Biliyor Musunuz?, HAVACILIK

Pilotlar Pisti Neden Pas Geçer?

Uçuş fobisi olanlardansanız aşağıdaki videoyu izlemek istemeyebilirsiniz. Ama bence bilakis kesin izlemeniz ve altına yazdıklarımı okumanız gerek!

View this post on Instagram

PİLOTLAR NEDEN PİSTİ PAS GEÇER❓🛫 📌Uçuş fobisi olanlardansanız bu videoyu izlemek istemeyebilirsiniz belki. 📌Ama bence bilakis kesin izlemeniz ve aşağıda yazdıklarımı okumanız gerek❗️ 📌Geçtiğimiz günlerde çekilen yukarıdaki videoda; Haydarabad’dan gelen ve Londra Heathrow’a inişi sırasında yan rüzgarlar nedeniyle pistte adeta zıplayan British Airways uçağı görüyorsunuz. 📌Ancak pilotların iyi eğitimli olması ve aldıkları bir karar, uçağın pistten çıkarak bir faicaya neden olmasının önüne geçiyor. 📌İnişi gerçekleştiremeyeceğini anlayan kokpit ekibi, go-around (pas geçme) kararı alıp yeniden havalanıyor ve ikinci denemelerinde başarıyla iniş gerçekleştiriyor. GO AROUND NEDİR❓ 📌Pas geçme işlemi, uçağa kule tarafından iniş izni verilmesinin ardından, inişe engel olabilecek tehlikeli bir durum sonucunda uygulanan bir prosedür. Çok çeşitli sebeplerle gerçekleşebiliyor: 👉Kule talimatlarına uymayarak piste çıkan bir araç veya bir uçak 👉inişe serbest kılınmış uçaktan önce inen uçağın pisti çeşitli sebeplerle terk edememiş olması 👉piste aniden atlayan köpek vb… 📌Bunlar haricinde go around önceden kararlaştırılarak da uygulanabilir. Görüş mesafesinin yetersiz olduğu koşullarda, “decision height-karar yüksekliği”ne inildiğinde, pist hala görüş alanında değilse kokpit ekibi go around kararı alabilir. 🔙Havacılık tarihi, pisti pas geçmekten imtina eden pilotlar yüzünden yaşanan, feci kazalarla doludur❗️ 📌Go-around, korkutucu gibi gelse de, pilotlar tarafından oldukça yaygın ve iyi bilinen bir manevra. 📌Örneğin Avustralya’da yılda yaklaşık 800 defa rutin olarak yapılıyor. 🔵Yani, eğer başınıza gelirse, korkmayın! Sadece arkanıza yaslanın, gevşeyin ve havada 5-10 dakika daha fazla zaman geçirecek olmanın keyfini çıkarın. 📌Sizin bugüne kadar başınıza gelen pas geçme öykünüz varsa yorumlara yazabilirsiniz…

A post shared by Muhammed Yılmaz (@yilmazmuh) on

Geçtiğimiz günlerde çekilen yukarıdaki videoda; Haydarabad’dan gelen ve Londra Heathrow’a inişi sırasında yan rüzgarlar nedeniyle pistte adeta zıplayan British Airways uçağı görüyorsunuz. Ancak pilotların iyi eğitimli olması ve aldıkları bir karar, uçağın pistten çıkarak bir faicaya neden olmasının önüne geçiyor.

İnişi gerçekleştiremeyeceğini anlayan kokpit ekibi, go-around (pas geçme) kararı alıp yeniden havalanıyor ve ikinci denemelerinde başarıyla iniş gerçekleştiriyor.

GO AROUND NEDİR?

Pas geçme işlemi, uçağa kule tarafından iniş izni verilmesinin ardından, inişe engel olabilecek tehlikeli bir durum sonucunda uygulanan bir prosedür. Çok çeşitli sebeplerle gerçekleşebiliyor:

  • Kule talimatlarına uymayarak piste çıkan bir araç veya bir uçak
  • İnişe serbest kılınmış uçaktan önce inen uçağın pisti çeşitli sebeplerle terk edememiş olması
  • Piste aniden atlayan köpek vb…

Bunlar haricinde go around önceden kararlaştırılarak da uygulanabilir. Görüş mesafesinin yetersiz olduğu koşullarda, “decision height-karar yüksekliği”ne inildiğinde, pist hala görüş alanında değilse kokpit ekibi go around kararı alabilir.

Havacılık tarihi, pisti pas geçmekten imtina eden pilotlar yüzünden yaşanan, feci kazalarla doludur!

Go-around, korkutucu gibi gelse de, pilotlar tarafından oldukça yaygın ve iyi bilinen bir manevra. Örneğin Avustralya’da yılda yaklaşık 800 defa rutin olarak yapılıyor. Yani, eğer başınıza gelirse, korkmayın!Sadece arkanıza yaslanın, gevşeyin ve havada 5-10 dakika daha fazla zaman geçirecek olmanın keyfini çıkarın!


Bir Bakışta | Boarding Info’da Pilotlar ile İlgili Diğer Haberler

(Visited 2.331 times, 1 visits today)
Close